Waihau Bay: "Veel voor weinig" - Reisverslag uit Waihau Bay, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Waihau Bay: "Veel voor weinig" - Reisverslag uit Waihau Bay, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Waihau Bay: "Veel voor weinig"

Blijf op de hoogte en volg Martin

25 Februari 2020 | Nieuw Zeeland, Waihau Bay

Ofschoon er redelijk dichtbij nog mooie dingen te zien zijn, heb ik ervoor gekozen de auto vandaag te laten staan en het naast de deur te zoeken.

Dat betekent ook dat ik, net als gisteren, geen eten in huis heb. Daarvoor hebben de Tsjechen, die me gisteren hebben geholpen met de auto, echter een oplossing. Zij hebben gisteren zelf vis en krabben gevangen, waarvan een deel is overgebleven. Omdat ze vandaag verder reizen en de reeds gebakken dieren niet mee kunnen nemen, krijg ik ongevraagd een grote vis en twee krabben aangeboden, waar ik graag op in ga. "Dankjewel daarvoor natuurlijk".

Vanuit de hostel is het een kleine kilometer naar de start van een wandeling langs een soort van rivier richting een waterval. De wandeling gaat door een bos met fraaie palmen en is niet langer dan een paar honderd meter. Het verraderlijke aan de wandeling is dat ik om bij de waterval te komen zo'n acht keer de rivierbedding moet oversteken, over grote en kleinere stenen, die af en toe glad kunnen zijn. Ik ben dus op mijn hoede.

De waterval mag dan misschien niet hoog zijn en door de droogte minder water afgeven, indruk maakt hij wel op mij.

Na de wandeling loop ik terug richting een café vlak bij de hostel, waar ik thee bestel en een stukje macadamia chocoladetaart. De taart staat begrijpelijkerwijs hoog op de menukaart, want achter het café staan honderden macadamiabomen. Voor eigen gebruik en voor de verkoop.

Ik sluit mijn activiteiten af met een korte wandeling naar Whanarua Bay, waar ik bovendien een paar honderd meter over en langs het rotsenstrand loop. Het is niet zo maar een strand, want er zijn een paar rotsen die voor de Maori heilige waarde hebben en waarvoor ze vriendelijk vragen er niet in de buurt te komen of op te klimmen.

Rond kwart voor drie ben ik terug bij de hostel. Na een praatje met eigenaresse Puna en even later met een paar Harley motorrijders, maak ik tijd voor het verwerken van de foto's van vandaag, waarna ik met mijn E-reader in de zon ga zitten.

Met de titel van mijn verslag van vandaag wil ik benoemen dat het niet altijd nodig is ver te rijden of bijzondere dingen op te zoeken om een geslaagde dag te ervaren. Vandaag heb ik ervaren dat dicht bij huis soms veel te halen valt. En gisteren kwalificeerde ik de hostel als sober, maar het is hier werkelijk prachtig en met de kamers en de voorzieningen is niets mis.

Vóór het schrijven van dit verslag heb ik de vis en krabben overigens verorberd. Ik heb ervan genoten.


  • 25 Februari 2020 - 11:02

    Corrie Limpens:

    Wat schitterend, weet je, je bent een echte bofkont, dat je dit allemaal mag beleven. Overigens door eigen initiatief. Dat zegt veel. Je bent een sterk persoon. Geniet verder. Leeefs

  • 25 Februari 2020 - 12:09

    Roos:

    Prachtige omgeving..mooiiii !!

    xxx

  • 25 Februari 2020 - 12:18

    Philomien Van Weert:

    Wat een genot om zo mee te genieten van alle moois wat je ons laat zien.Wat leuk van je tsjechise kennissen om jou hun vis te geven.Zo maak je gedurende je reis heel bijzondere mensen mee.Geniet ervan.Dikke knuffel,XXX.

  • 25 Februari 2020 - 13:46

    Christien:

    Hallo martin, de natuur blijft werkelijk prachtig. Van hieruit geeft het al veel rust en ruimte, hoe moet het dan voor jou zijn? Geweldige ervaring! En wat een lieve mensen ontmoet je toch! Hoe was t spreekwoord ook al weer: wie goed doet, goed ontmoet.Knuffel Christien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 01 Nov. 2019
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 6996

Voorgaande reizen:

26 November 2019 - 10 Maart 2020

Rondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: