Via de garage naar Whakatane - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Via de garage naar Whakatane - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Via de garage naar Whakatane

Blijf op de hoogte en volg Martin

26 Februari 2020 | Nieuw Zeeland, Whakatane

De route van Waihau Bay naar Whakatane, grotendeels over de SH35, is minstens zo mooi als de route van eergisteren van Napier naar Waihau, eveneens over de SH35. Grote stukken van de 150 km af te leggen weg lopen pal naast de zee, met baaien en stranden,

Ik ben met mijn hoofd echter vooral bij de huurauto. Bij het ongelukje van eergisteren zijn bijna alle bevestigingsclips van het linker spatbord onthoofd, waardoor het spatbord een beetje zweeft. Het zit nog slechts op twee punten vast. Daarom ga ik eerst bij een Mitsubishi garage langs om te kijken of ze dat gemakkelijk kunnen herstellen. De eerste garage is in Opotiki, na ruim 80 km. De reis verloopt voorspoedig. Ik stop af en toe om te kijken of alles nog in orde is en dat geeft vertrouwen. In de laatste 30 km hoor ik echter eerst wat geruis en later trillen. Wanneer ik bij de garage ben, blijkt het probleem met de clips binnen 10 minuten opgelost. Ik heb er echter een andere schade voor in de plaats: in het spatbord zit een gat van zo'n 10 cm doorsnee, doordat het tegen het voorwiel trilde. Het is wat het is (zeg ik nu, een aantal uren later :)), Ik heb een all risk verzekering en de schade heb ik inmiddels gemeld bij de verhuurder. Alleen nog even een goed verhaal meenemen, zodat me geen nalatigheid wordt verweten.

Het is niet zo dat ik onderweg alles aan me voorbij heb laten gaan. Zo heb ik me gedurende de hele route verbaasd over een klein eiland op afstand waar witte rook de lucht in gaat. Pas veel later realiseer ik me dat het hier White Island betreft, waar onlangs een groot aantal mensen is verongelukt door de uitbarsting van de vulkaan op het eiland. De witte rook is geen rook, maar stoom die door de vulkaan wordt uitgeblazen, wat continu gebeurt, aldus de mensen van het Visitor Center.

Daarnaast ga ik aan de kant om een mooi strand te fotograferen en bezoek ik korte tijd Ohope Beach, een prachtig en enkele kilometers lang zandstrand.

De komende twee nachten slaap ik in een hotel, waar ook plek is voor backpackers. Mijn eenpersoons kamer ligt er prima bij, dus niets te klagen.

Na een korte verkenning van de centrale winkelstraat en een bezoek aan de supermarkt, geniet ik van een lekkere zelfgemaakte salade. Ik zit aan één tafel met drie Nieuw-Zeelandse elektrotechnici, die voor hun werk in de stad zijn. In het begin praten we over Nieuw-Zeeland, mijn vakantie en wandelervaringen van iedereen. Daarna gaat de conversatie meer en meer tussen de Nieuw-Zeelanders en is het soms nauwelijks te volgen. Ik moet daarbij denken aan iemand van boven de rivieren in gezelschap van een aantal Limburgers die met elkaar dialect praten. :)


  • 26 Februari 2020 - 13:09

    Corrie Limpens:

    Ja martin, weer een heel gedoe met de auto. Jij bent er gelukkig zonder kleerscheuren vanaf gekomen.
    Leuk is het niet. Maar je vacantie is er zeker niet minder mooi om. Blijf lekker verder genieten van je superreis. Knuffel

  • 26 Februari 2020 - 13:49

    Jenny:

    Ha lieve Martin, jouw belevenissen houden gewoon niet op, evenmin de práchtige foto's. Je ervaringen zijn er zoveel dat het soms bijna druk lijkt, terwijl je ook veel buiten bent, wandelt, geniet van wat er is. En je energie en conditie zullen alleen maar beter worden met al het moois

  • 27 Februari 2020 - 11:38

    Philomien Van Weert:

    Hoi martin..Dat is even vervelend met de auto.Het is gelukkig maar materiele schade.De foto,s zijn zoooooo mooi.Echt genieten.Leuk ,dat je iedere keer weer andere mensen ontmoet en daarmee kunt praten over alles wat jullie boeit.Geniet heerlijk verder.
    Dikke knuffel,XXX

  • 27 Februari 2020 - 16:08

    Anny:

    Hallo Martin,
    De foto hellemaal zee en lucht is prachtig.
    Liefs Anny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 01 Nov. 2019
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 6996

Voorgaande reizen:

26 November 2019 - 10 Maart 2020

Rondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: