Wandeling Town Hill, Wainui Beach en Poverty Bay - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Wandeling Town Hill, Wainui Beach en Poverty Bay - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Wandeling Town Hill, Wainui Beach en Poverty Bay

Blijf op de hoogte en volg Martin

23 Februari 2020 | Nieuw Zeeland, Gisborne

Eergisteren was het 31 graden en gisteren 27. Vandaag 21, een verademing en tegelijkertijd een optimale temperatuur om een iets langere wandeling te maken. Ik heb gekozen voor de "Te Kuri Farm Walkway", een rondwandeling over privé-terrein naar Town Hill, met mooi uitzicht over Gisborne en Poverty Bay. Het is een wandeling met een gemiddelde moeilijkheidsgraad. De paden zijn over het algemeen egaal, wat niet wil zeggen dat je er geen aandacht voor hoeft te hebben, want waar koeien vrij rondlopen, mag je ook vlaaien verwachten.

Er zitten flinke steile stukken in de wandeling, van soms meer dan 30%, die voor mij vooral moeilijk worden als ik naar beneden moet lopen, maar het is over het geheel genomen goed te doen.

Na twee uur ben ik terug bij het startpunt. Van daaruit rijd ik naar Wainui Beach en vervolgens naar Poverty Bay met Midway Beach en Waikanae Beach. Het is er mooi, maar lang houd ik het niet vol, want het weer wordt langzaam minder: de wind steekt op en de temperatuur gaat langzaam omlaag. Ik laat het erbij en ga terug naar de hostel om boodschappen te doen en daarna gewoon niks.

Inmiddels is het aan het eind van de middag begonnen met regenen, af en toe zachtjes, maar met perioden ook hard. Daar zullen de Nieuw-Zeelanders blij mee zijn na meer dan zes weken droogte.

Ik heb nu twee weken foto's gemaakt met mijn smartphone i.p.v. de camera, omdat er vlekjes op de lens van de camera zitten. Ik ga toch weer terug naar de camera, omdat ik niet tevreden ben over de foto's van de smartphone. Voor mij een keuze voor het minst "kwade". :)


  • 23 Februari 2020 - 09:37

    Corrie Limpens:

    Hoi martin, wat een temperatuur, fijn. Ik kan niet zo goed tegen de warmte. Ook dat is aanpassen.. je moet toch uitkijken , je zou zomaar een kus van "n koe krijgen. Ben je meteen gewassen. Haha. Fijne reis xxxxx

  • 23 Februari 2020 - 12:23

    Philomien Van Weert:

    Hoi Martin.Hadden we daar hier maar wat van.Van die warmte.Hier is het weer zo slecht ,dat bijna alle optochten zijn afgelast.Geen fijne carnaval dus.Helaas.Hoewel ikzelf niet op stap ga,vind ik het wel rot voor die vele carnavalsvierders.De foto,s zijn weer erg mooi.Geniet heerlijk verder.Dikke knuffelXxx

  • 25 Februari 2020 - 12:00

    Roos:

    Sjwoan foto's weer, stuur mer get wermte deze kentj op ..

    dikke kus xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 01 Nov. 2019
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 6996

Voorgaande reizen:

26 November 2019 - 10 Maart 2020

Rondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: