Mahia Peninsula en Mahanga Beach - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Mahia Peninsula en Mahanga Beach - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Mahia Peninsula en Mahanga Beach

Blijf op de hoogte en volg Martin

22 Februari 2020 | Nieuw Zeeland, Gisborne

Tussen tien en half elf rijd ik richting Mahia Peninsula, een kleine 90 km terug richting Napier. Ik verwacht op het schiereiland enkele avontuurlijke dingen te ondernemen, zoals het bezoeken van Auroa Pt, vanwaar het mogelijk zou moeten zijn Table Cape te zien, waar vaak walvissen te spotten zouden zijn. Er zijn nog enkele andere interessante plekken, maar niets van dit alles is toegankelijk, want het ligt allemaal op privé-terrein.

Dat betekent niet dat er niets te zien valt. Het lange kustgebied van Mahia Beach is een mixture van veelal witte rotsen en strand, waar ook wordt gezwommen, zei het beperkt.

Rond half twee houd ik het voor gezien en rijd ik naar Mahanga Beach, zo'n 10 km noordelijk, dat te boek staat als een prachtig strand voor zwemmers en surfers. Daarmee is niets teveel gezegd. Er zijn veel zwemmers en ook een aantal surfers op het stranden en in zee, die zich kostelijk vermaken. Ik loop richting zee om foto's te maken, maar het is te aantrekkelijk om het daarbij te laten. Ik heb vandaag geen zin om te gaan zwemmen. Een wandeling over het strand door de opkomende golven vind ik echter wel aantrekkelijk. Twee uur later kies ik voor de terugweg naar Gisborne, die ik met een tevreden gevoel aanga.


  • 22 Februari 2020 - 12:51

    Christien:

    Hallo martin,,de zee blijft fascineren waar ook ter wereld. Ik herken de blik van een selfie maken.....geniet van het heerlijke weer en de natuur die jou zo goed doet xxx

  • 22 Februari 2020 - 13:40

    Corrie Limpens:

    Ja, martin, wat straalt de rust je daar tegemoet. En de zon die schijnt, voor iedereen. Als je gaat zwemmen, goed oppassen voor wide vrouwen haha. Leefs

  • 22 Februari 2020 - 13:41

    Corrie Limpens:

    WILDE VROUWEN, BEDOEL IK.

  • 22 Februari 2020 - 16:15

    Philomien Van Weert:

    Hoi Martin.Heerlijke foto,s van de zee.Jammerdat je de dingen niet kon zien ,die je graag had willen zien,maar de rust van de zee maakt veel goed.Dikke knuffelXxx.

  • 25 Februari 2020 - 11:57

    Roos:

    Wat is 't toch prachtig dao, ech waal...geneete jong!!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 01 Nov. 2019
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 6986

Voorgaande reizen:

26 November 2019 - 10 Maart 2020

Rondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: