Auckland City - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Auckland City - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Auckland City

Blijf op de hoogte en volg Martin

05 Februari 2020 | Nieuw Zeeland, Auckland

Na enig nadenken besluit ik vandaag een paar dingen in het centrum te gaan bekijken, met een heen- en terugwandeling van beide een uur.

Om te beginnen ga ik naar de Auckland Art Gallery, die naar het schijnt wel iets voorstelt, want ze is in een groot gebouw gevestigd. Een paar afdelingen zijn helaas gesloten i.v.m. herinrichting, maar wat overblijft is nog steeds de moeite waard om te bekijken. De portretten van Maori-ouderen uit het verleden en een aantal Europese schilderijen maken op mij de meeste indruk.

Aansluitend ga ik naar de Skycity Tower, waarin je op ruim 180 meter hoogte 360 graden over de stad en omgeving kunt kijken. De beelden zijn mooi. De foto's vallen daarentegen een beetje wazig uit, omdat ze van achter glas gemaakt zijn.

Leuk om te vermelden is, het is me in 2014 ook al opgevallen, dat hier op grote en drukke kruisingen veel ruimte wordt gegeven aan voetgangers. Wanneer zij aan de beurt zijn, springen alle (voetgangers)verkeerslichten op groen en mag ook diagonaal worden overgestoken. Daar is dan ruim 20 sec. voor beschikbaar.

Na deze twee activiteiten heb ik het eigenlijk gehad voor vandaag. Ik loop nog naar het Albert Park, waar een paar bijzondere bomen staan, met name wat betreft de structuur en omvang van het wortelgestel. Het betreft de Moreton Bay Fig Tree (Ficus Macrophylla of Moreton Bay vijg).

Zittend op een bank in de warmte van de zon, geniet ik van een van de verhalen uit het boek van Dimitri Verhulst, dat ik af en toe opensla. (figuurlijk dan wel met mijn e-reader)

Op de terugweg ga ik nog even langs het universiteitsterrein om een van de gebouwen, in Gotische stijl, te bekijken.


  • 06 Februari 2020 - 21:50

    Philomien Van Weert:

    Hoi Martin.Wat un prachtige sjilderiee.Neet te geluive ,dat ut gesjilderd is.Ut lieke waal foto,s.En schwao geboewe.Geneet mer lekker.Dikke knuffelXxx

  • 25 Februari 2020 - 10:54

    Roos:

    Sjiek die Indianen en prachtige geboewe...top..

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 01 Nov. 2019
Verslag gelezen: 62
Totaal aantal bezoekers 6962

Voorgaande reizen:

26 November 2019 - 10 Maart 2020

Rondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: