Via Matamata en de Wairere Falls naar Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Via Matamata en de Wairere Falls naar Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Via Matamata en de Wairere Falls naar Auckland

Blijf op de hoogte en volg Martin

04 Februari 2020 | Nieuw Zeeland, Auckland

De temperatuurvoorspellingen voor vandaag liegen er niet om: 30-32 graden. Wanneer ik om even na tienen vertrek valt het nog mee en in de auto kan ik natuurlijk gebruik maken van de airco.

Omdat ik meer dan voldoende tijd heb voor de rit naar Auckland en ik hier en daar heb moeten sleutelen aan de programmavolgorde, rijd ik een stuk om via Matamata om in het Kaimai-Mamaku Forest Park een wandeling te maken naar de lookout voor de schilderachtige Wairere Falls.

Het wandelpad laat weinig ruimte om gewoon te wandelen. Het pad is bezaaid met grote stenen, het is voor het grootste deel op en neer, zo nu en dan ook klauteren, en vooral opletten, zodat ik op de been blijf.

Op weg naar Matamata word ik trouwens, vlak voor het stadje, verrast door richtingwijzers die aangeven waar ik een rondleiding kan doen in Hobbiton (Hobbitstee). Een paar dagen geleden heb ik dit ook al verkondigd bij Piopio. Ik heb even op internet gekeken en mijn conclusie is dat bij Matamata opnames voor "The Lord of the Rings' zijn gemaakt en bij Piopio opnames voor "The Hobbit".

Ik zat hier in de lodge zo net in mijn kamer te zweten en moest van ellende naar beneden om ergens in een fris windje verder te gaan met mijn reisverslag. Dat voelt een stuk beter aan.


  • 04 Februari 2020 - 08:31

    Corrie Limpens:

    Wederom, prachtig. Voor zo" n wandeling heb je nogal wat conditie nodig. Dat zit er wel in. En de temperatuur is ook niet mis. Maar uitkijken. Je bent net de 18 gepasseerd. Ga zo door. Xxx

  • 04 Februari 2020 - 13:13

    Anny:

    Hallo Martin,
    Hoe langer je kijkt naar de foto's, hoe meer je ziet. Vooral de eerste drie, ze gaan een eigen verhaal vertellen.
    Liefs,
    Anny

  • 04 Februari 2020 - 21:52

    Philomien Van Weert:

    Hoi Martin.Als je zo doorgaat met wandelen kun je bij terugkomst gelijk aan de kennedymars meedoen.Dan ben je zo goed getraind.Wel leuk voor je om te zien waar de opnames hebben plaatsgevonden.Weer prachtige foto,s.Geniet van het lekkere weer .Hier is het 3x niks.Regen,regen en nog eens regen.Dus dan zit je daar bij jou veel beter.Doe wel voorzichtig met dat wandelen over stenen.Dikke knuffelXxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 01 Nov. 2019
Verslag gelezen: 40
Totaal aantal bezoekers 6991

Voorgaande reizen:

26 November 2019 - 10 Maart 2020

Rondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: