Omgeving Owaka: Jack's Blowhole en Purakaunui Fall - Reisverslag uit Owaka, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Omgeving Owaka: Jack's Blowhole en Purakaunui Fall - Reisverslag uit Owaka, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Omgeving Owaka: Jack's Blowhole en Purakaunui Fall

Blijf op de hoogte en volg Martin

11 December 2019 | Nieuw Zeeland, Owaka

Een triest begin van de dag: Ajax uitgeschakeld in de Champions League :). Een voorteken voor de rest van de dag?

Een kleine 8 km verwijderd van de lodge maak ik een korte wandeling naar Jack's Blowhole, een 55 m diep gat in de rotsen dat via een 200 m lange ondergrondse gang verbonden is met de zee. De whole ligt er goed bij, maar van een blow is niets te zien. Waarschijnlijk niet het geschikte moment (laag water, rustige zee). Aansluitend rijd ik een aantal km naar het westen om een waterval te bekijken in een regenwoud. Mooie waterval in een bijzondere entourage.

Ik rijd naar de Cathedral Caves, zo'n 20 km verderop, 30 m hoge grotten, die echter slechts van 2 uur voor tot 2 uur na eb bereikbaar zijn. Ik was op de hoogte, maar dacht e.e.a. wel van afstand te kunnen bekijken. Het hele terrein was echter afgesloten, jammer maar helaas dus, maar niet getreurd.

Terug naar de lodge dan maar, even niks. Morgen blijf ik nog hier, ga een wandeling maken en daarna met de benen omhoog.

Het is werkelijk genieten om hier rond te rijden ... genieten van de omgeving, achter elke bocht opnieuw. Ook opvallend zijn de schapen. Je kunt stoppen waar je wilt, maar als je rondkijkt zie je altijd wel ergens schapen, vaak veel schapen, en soms ook koeien, meestal volledig zwarte koeien.

Ik heb even internet geraadpleegd: Nederland telde in 2017 ca. 12,5 miljoen varkens, in Nieuw-Zeeland zijn om en nabij 40 miljoen schapen.

En dan de onbekende en veelzijdige vogelgeluiden in de natuur. Vanmiddag in het bos was het opnieuw een feest om ernaar te luisteren. Ik zal proberen er een keer een opname van te maken die geschikt is voor het blog.

• 11 December 2019 - 16:52

Corrie Limpens:

Opnieuw weer prachtige foto"s,
    Een dagje rust nemen is ook eens lekker. Geniet ervan.xx

• 11 December 2019 - 20:13

Philomien Van Weert:

Hoi Martin.Eindelijk ken ich dich weer volge mit de laptop.De smartphone is toch eigelijk te klein om alle pracht good te zeen.
    Wat un belaevenis om dat allemaol mit te make.
    Geneet lekker wiejer.
    Veer genete mit dich mit.

Dikke knuffel,Philomien en Lau.