Catlins River Walk bij Tawanui - Reisverslag uit Owaka, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Catlins River Walk bij Tawanui - Reisverslag uit Owaka, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Catlins River Walk bij Tawanui

Blijf op de hoogte en volg Martin

12 December 2019 | Nieuw Zeeland, Owaka

Vandaag heb ik een mooie wandeling gepland, de Catlins River Walk bij Tawanui. De wandeling is in totaal 12 km lang, door prachtig regenwoud en langs de Catlins River. Ik doe het eerste stuk van de wandeling, waarvoor 2,5 uur heen en daarna nog eens ongeveer dezelfde tijd terug staat. De benodigde tijd (voor ongeveer de helft van de wandeling) geeft al een indicatie dat het geen gemakkelijke wandeling is en dat blijkt ook zo te zijn. Het is pittig en vooral ook moeilijk lopen: met regelmaat trappen op en trappen af, meestal relatief korte stukken, maar aardig zwaar. Verder gedurende de hele wandeling overal boomwortels op de paden en soms ook grotere stenen, waardoor je continu op je hoede moet zijn en feitelijk halt moet houden, wil je de omgeving in je opnemen. Aan het einde, na ongeveer 4 uur en 15 minuten, ben ik afgepeigerd, maar het was de moeite waard. Ik hoop dat de foto's dit ondersteunen.

Misschien is het leuk om iets meer te weten over het bijhouden van het blog, vandaar een kort verslagje hierover:

Ik wil voorop stellen dat ik het leuk vind om te doen, maar het kost me aardig wat tijd, ik ben er elke avond tussen 1 en 2 uur mee bezig.

Eerst gaan de foto's van de camera naar het tablet en daarna van het tablet naar een USB-stick (backup). Op het tablet verwijder ik de foto's die me sowieso niet aan staan en ten slotte maak ik een selectie voor het blog. Dat laatste is niet 1-2-3 gebeurd, aangezien ik elke dag meer dan 100 foto's maak en ik natuurlijk graag een deel van de mooiste in het blog wil plaatsen.

Nu is het tijd voor het verslag. Dat valt wel mee, maar het moet natuurlijk wel worden gemaakt. Als de tekst gereed is, volgt het uploaden van de foto's, waarna met een laatste druk op de knop het verslag aan jullie kenbaar wordt gemaakt.

Oh ja ... zoals altijd, is het ook hier belangrijk herhaaldelijk tussendoor het verslag op te slaan. Het is me één keer gebeurd dat ik aan het einde helemaal opnieuw aan de slag kon. En dan is ook het vullen van mijn reisblog niet langer leuk.


  • 12 December 2019 - 12:47

    Roelie:

    Hoi Martin
    Ik kan het begrijpen dat een blog bijhouden toch pittig is.
    Je kunt natuurlijk ook een paar dagen overslaan. De 3 maanden in NZ moeten wel leuk voor je blijven.
    Mooie natuur foto's.
    Groetjes

  • 12 December 2019 - 18:42

    Anny:

    Hallo Martin,
    Ik geniet van je verslagen en ik weet dat het veel werk is en het mij niet lukt om op ieder verslag te reageren. Vind het mooi en knap dat er een verslag van iedere dag komt en uit eigen ervaring weet ik dat het een schat aan herinneringen is voor later als je een beetje vergeet.
    Wat ik ook spannend vind, is als ik naar mijn foto's kijk in het gebied wat je beschrijft herken ik weer hele andere dingen, dus Nieuw Zeeland blijft je verrassen.
    De foto's met het mos op de bomen raken me, hier raak je het het mysterieuze van de natuur en kan ik de natuurwezens voelen.

    Martin fijn dat ik met je mee kan reizen,
    Anny

  • 12 December 2019 - 20:46

    Philomien Van Weert:

    Hallo hallo.Wat kan de natuur prachtig zijn.Zeker als het mooi weer is.Ik kan me wel voorstellen dat zo,n blog maken veel werk is.Het moet natuurlijk geen verplichting voor je worden.Dan kost het teveel energie.Die heb je hard nodig om overal van te genieten.Als je iets stuurt genieten we met je mee.Het is echt geweldig daar.

    Dikke knuffel,Philomien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 01 Nov. 2019
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 6996

Voorgaande reizen:

26 November 2019 - 10 Maart 2020

Rondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: