Wandelen naar Atiwhakatu Hut - Reisverslag uit Carterton, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Wandelen naar Atiwhakatu Hut - Reisverslag uit Carterton, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Wandelen naar Atiwhakatu Hut

Blijf op de hoogte en volg Martin

21 Januari 2020 | Nieuw Zeeland, Carterton

Ik heb een wandeling uitgezocht in het Tararua Forest park: het startpunt is op de Mt. Holdsworth Car Park en de relatief lichte wandeling gaat door de Atiwhakatu Valley naar de gelijknamige hut en terug naar de Parking, in totaal 14 km.

De route gaat vrijwel volledig door het bos, met een mooie mengeling van bomen en varens. Daarnaast zijn ook de rode en de zilveren beuk veelvuldig aanwezig (info uit en met dank aan mijn reisgids).

Tijdens de wandeling moet ik ook over tal van grote en kleinere bruggen, waarbij de Holdsworth Creek Bridge me niet zonder enige spanning afgaat. Na 5 uur, inclusief een pauze van ongeveer een uur, ben ik terug bij de auto. Niet verkeerd trouwens dat de wandeling door het bos ging, want het is hier vandaag 29 graden. Voor de komende dagen zijn de voorspellingen vergelijkbaar.

Vanmorgen dacht ik dat het misschien niet verkeerd zou zijn hier met dit prachtige weer wat langer te blijven, om eens gebruik te maken van de mogelijkheid om lekker achterover te leunen en enkele dagen weinig of niets te ondernemen. Dus heb ik Kay, de eigenaresse, gevraagd of mijn kamer na afloop van mijn boeking nog vrij was. Helaas ... komende donderdagavond is de kamer aan iemand anders verhuurd. Echter daarom niet getreurd ... Kay stelde voor om voor mij een kamer te regelen bij een bekende in Featherston, 20 km verderop, en dat ik daarna van vrijdag tot maandag gratis in hun huis kan verblijven, terwijl zij een weekend weg zijn. Hierover heb ik even nagedacht en het vervolgens met plezier aanvaard.


  • 21 Januari 2020 - 16:23

    Corrie Limpens:

    Wat alweer geweldige foto"s. Die brug kon toch heel weinig hebben, maar stond goed aangegeven. En wat een gastvrijheid daar. Fijn, zo vetrouwd. Een paar dagen een huis voor je alleen. Xxxx

  • 21 Januari 2020 - 23:11

    Anny:

    Hallo Martin,
    Fantastisch die varens , ik vond het de vrouwen van het woud. De ene keer beschrermend, dan weer of ze met je danstenten. Mooie wandeling.
    Wat een fantastisch aanbod. Kun je je even tot jezelf komen.
    Liefs,
    Anny

  • 22 Januari 2020 - 09:37

    Anja:

    Die brug............

  • 22 Januari 2020 - 21:37

    Philomien Van Weert:

    Daar zag ik mezelf nog niet overheen gaan...die brug.Wat een overweldigende natuur.Dikke knuffelXxx

  • 23 Januari 2020 - 11:10

    Christien:

    Wat een gastvrijheid, fijn dat er die mensen zijn. Ontvang het maar en geniet van die prachtige natuur xx

  • 02 Februari 2020 - 15:11

    Roos:

    Allemaal weer even mooi, Liefs Roos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 01 Nov. 2019
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 6951

Voorgaande reizen:

26 November 2019 - 10 Maart 2020

Rondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: