Naar Carterton - Reisverslag uit Carterton, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Naar Carterton - Reisverslag uit Carterton, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Naar Carterton

Blijf op de hoogte en volg Martin

20 Januari 2020 | Nieuw Zeeland, Carterton

De weg naar Carterton, 80 km noordoostelijk van Wellington, gaat door berg- en heuvellandschap. Het is een mooie route, vooral het stuk over de Remutaka Hill Road. Een kleine 30 km voor Carterton sla ik rechtsaf richting Lake Wairarapa. Ik ben aan de vroege kant om in te checken en ga daarom eerst een kijk nemen bij genoemd meer. Het is groot, maar er zijn nauwelijks mogelijkheden om aan de waterkant te komen. Ik rijd rond het meer en vervolgens door naar The Winedrinkers House, waar ik voor drie nachten heb geboekt. Wat me hier ten deel valt, maak ik niet vaak mee.

Mijn kamer is ruim en mooi ingericht en mijn eigen badkamer, met douche en bad, is al bijna net zo groot. Dat is natuurlijk niet zo bijzonder.

De gastvrijheid van de eigenaren, een echtpaar van naar schatting 55-60 jaar, kent echter geen grenzen. In de informatiemap staat onder meer:

"Voel je vrij om ontbijt te maken, alles wat in de keuken beschikbaar is mag je daarvoor gebruiken; als je de auto wilt wassen, dan regelen we de slang en schoonmaakspullen voor je; er zijn twee fietsen met helm beschikbaar, vrij om te gebruiken, wij zullen ervoor zorgen dat de banden opgepompt zijn". En ter afsluiting: "We weten uit ervaring dat het soms onhandig voelt als je met mensen op een plek verblijft waar je niet thuis bent. Wij zijn echt vrij gemakkelijk in de omgang en denken dat vreemden enkel vrienden zijn die we nog niet eerder hebben ontmoet. Aarzel niet om het hele huis en de tuin te gebruiken".

De woorden op papier worden ondersteund met een gezellig gesprek, een glas bier met hartige hapjes en een uitnodiging om samen de avondmaaltijd te gebruiken. Dat kan ik dan natuurlijk niet afslaan.

Deze ontvangst voelde echt als "in een warm bad terecht komen".

• 20 Januari 2020 - 10:59

Linda:

fijn papa!! X

• 20 Januari 2020 - 11:10

Ineke:

Hallo Martin,
    Ik vind de tekst, de woorden en de gebaren van de mensen bij wie je nu overnacht ontroerend.
    "Vreemden zijn enkel vrienden die we nog niet eerder ontmoet hebben".
    Woorden die ik graag overneem. Martin geniet van dit warme, liefdevolle bad.
    liefs Ineke

• 20 Januari 2020 - 11:10

Anja:

Heerlijk om op zo een fijne plek te zijn! Genieten! ❤️

• 20 Januari 2020 - 11:45

Corrie Limpens:

Ja, martin, zoals anja zegt, wat fijn om dat mee te maken , wat een gastvrijheid. Super, dat doet goed. Dat is het spreekwoord. Wie goed doet, goed ontmoet. Xxxx

• 20 Januari 2020 - 20:12

Roos:

Wat heerlijk als je zo'n mensen mag ontmoeten vol liefde en weer prachtige foto's xxx

• 21 Januari 2020 - 08:57

Anny:

Hallo Martin,
    Noorder eiland is mooi.
    De vriendelijkheid en het Biertje met hartjes is toch geweldig.

Geniet,
    Anny

• 22 Januari 2020 - 21:32

Philomien Van Weert:

Wat mooi om te lezen,dat je zulke aardige mensen hebt ontmoet.Dat voelt een beetje als thuiskomen.Hardstikke fijn voor je.DIkke knuffel.Xxx

• 23 Januari 2020 - 11:07

Christien:

Oh wat fijn Martin, even een thuis gevoel die ontvangst. En dat voor 3 dagen, geniet ervan