Via Nelson Lakes naar Hanmer Springs - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Via Nelson Lakes naar Hanmer Springs - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Via Nelson Lakes naar Hanmer Springs

Blijf op de hoogte en volg Martin

11 Januari 2020 | Nieuw Zeeland, Hanmer Springs

De verplaatsing van vandaag naar Hanmer Springs gaat via een omweg, omdat ik eerst een kijkje wil nemen mij de Nelson Lakes.

Na ruim 80 km kom ik aan in St. Arnaud, dat aan Lake Rotoiti ligt. Van daaruit rijd ik naar Lake Rotoroa, dik 40 km verderop. Onderweg pik ik een Vlaming uit Aarschot op, die liftend naar Christchurch wil. Hij reist al meer dan een jaar rond in Azië, Australië en nu in Nieuw-Zeeland en hoopt op een permanente verblijfsvergunning in Australië, waarvoor zijn aanvraag loopt.

Lake Rotoroa maakt meer indruk dan Rotoiti, al denk ik dat beide meren vooral interessant zijn voor mensen die willen kanoën of met een motorboot over het meer willen varen en daarvan zijn er ook meerdere ter plekke.

Op de rest van de route, zo'n 215 km, waarvoor een kleine 3 uur nodig is, maak ik nog een stop bij de Maruia waterval, waarvan het bekijken zeker de moeite waard is.

De route gaat overigens ook over de H6 langs Murchison, wat me doet stilstaan bij het fatale ongeluk van mijn achternicht Miranda Frijns begin november jl. op deze weg. Dat maakt wel enige indruk op me.


  • 11 Januari 2020 - 09:17

    Corrie Limpens:

    Wat alweer een prachtig gebied. En het contact met andere , altijd nieuwe verhalen. Zo kort bij de plek waar miranda verongelukt is. Dat roept , en zeker bij jou, herrinneringen op. Het hoort erbij. Geniet van deze prachtige wereldreis. En ook wij genieten mee. Liefs

  • 11 Januari 2020 - 21:57

    Philomien Van Weert:

    Hoi Martin.Soms ben ik sprakeloos bij al dat moois wat je laat zien .Het zal niet meegevallen zijn om te zien waar Miranda overleden is.Het is helaas niet anders.Geniet heerlijk verder van alle mooie dingen.Dikke knuffel,Philomien❤

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 01 Nov. 2019
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 6975

Voorgaande reizen:

26 November 2019 - 10 Maart 2020

Rondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: