Hanmer Springs: wandelen en Hanmer Pools - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Hanmer Springs: wandelen en Hanmer Pools - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Hanmer Springs: wandelen en Hanmer Pools

Blijf op de hoogte en volg Martin

12 Januari 2020 | Nieuw Zeeland, Hanmer Springs

Voor vandaag staat 28 graden op de planning, geen dag dus voor zware inspanningen.

Ik open de dag met een relatief eenvoudige wandeling van ca. 2 uur, samengesteld uit 3 korte wandelingen: de Woodland Walk, de Majuba Track en de Conical Hill Walk, met mooie uitzichten op Hanmer Springs en de omgeving. Op de wandelkaart spreekt de route voor zich, maar desondanks raak ik bij het laatste deel, de Woodland Walk, het spoor volledig bijster. Niet heel raar, want wie mij wat beter kent, weet dat mijn oriëntatievermogen zwaar te wensen over laat.

Nadat ik mij in de hostel heb verdiept in overnachtingsmogelijkheden in de komende twee weken, begeef ik mij naar de Hanmer Pools, bestaande uit meerdere, vrijwel allemaal geothermische, pools, met watertemperaturen variërend van 36 - 40 graden. Ik had het niet verwacht, maar het bevalt me uitstekend. Ik blijf er ruim 3 uur, waarvan ruim meer dan de helft in het water, ondersteund door geanimeerde gesprekken met een Engelsman en later met een, eveneens gepensioneerde, Nieuw-Zeelander.

Bij mijn vertrek merk ik dat de lange tijd in het warme water mij, ondanks de ontspanning, een zwaar hoofd heeft bezorgd. Ik steek rechtstreeks de straat over naar een restaurant en bestel wat te drinken, een lekkere vega-pizza en een even lekkere "green salad".

Misschien toch goed om morgen na het wandelen opnieuw naar de pools te gaan. Er is overigens ook een Spa, maar dat bewaar ik liever tot in Nederland.


  • 12 Januari 2020 - 12:16

    Corrie Limpens:

    Martin, heeerlijk, pas goed op jezelf. Neem je rust en geniet. Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 01 Nov. 2019
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 6888

Voorgaande reizen:

26 November 2019 - 10 Maart 2020

Rondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: