Via een omweg naar Nelson - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Via een omweg naar Nelson - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Via een omweg naar Nelson

Blijf op de hoogte en volg Martin

08 Januari 2020 | Nieuw Zeeland, Nelson

Het is me al eerder opgevallen dat de gps in mijn huurauto niet werkt zoals in Nederland, maar vanmorgen is me dat extra duidelijk gemaakt.

Van 'keer om' of iets dergelijks heeft het systeem blijkbaar nog nooit gehoord en als je de verkeerde kant op rijdt, wordt dat simpelweg geaccepteerd. Vóór het vertrek naar Nelson ben ik in gesprek met een Duitser uit Oldenburg en een jonge Nederlandse vrouw van Chinese afkomst, die de eerste 100 km met me mee zal rijden. Na de route te hebben geprogrammeerd, ben ik doodgemoedereerd de verkeerde kant uit gereden, om na 10 km hierop te worden geattendeerd, als de weg plotseling overgaat in een gravelweg. Dat is wel even lachen, zeker als we op de terugweg eerst nog een minuut of 5 moeten wachten op een kudde koeien die de weg in beslag neemt.

De route naar Nelson leidt me over Westport, langs de Buller, een van de mooiste rivieren van het Zuidereiland, en over Murchison. Ik hoef me niet te vervelen, want er valt genoeg te praten. Eerst met de Nederlandse vrouw en later met een liftende Nieuw-Zeelander die in Frankrijk woont en met zijn gezin bij zijn ouders in Nelson op bezoek is. Hij heeft begin deze week in twee dagen de 78 km lange Heaphy Track gedaan. Poeh!

Na ruim 5 uur rijden land ik in Nelson. Ik meld me in de hostel voor mijn tweepersoons kamer en ga later in de middag nog even boodschappen doen. Morgen schijnt het mooi weer te worden en ga ik genieten aan het uiterste noordwesten van het Zuidereiland, o.a. langs Golden Bay en bij Cape Farewell.


  • 08 Januari 2020 - 12:44

    Corrie Limpens:

    Wat mooi toch weer, en die koeien hebben nergens last van. Xxx

  • 08 Januari 2020 - 13:19

    Anny:

    Hallo Peter,
    Het is een intenationaal gezelschap tijdens je reis, leuk geniet en beleef,
    Groetjes,
    Anny

  • 08 Januari 2020 - 19:23

    Roos:

    Weer prachtig en steeds anders, wat is de natuur toch mooi xxx Roos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 01 Nov. 2019
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 6984

Voorgaande reizen:

26 November 2019 - 10 Maart 2020

Rondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: