Lake Matheson en Fox Glacier - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Lake Matheson en Fox Glacier - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Lake Matheson en Fox Glacier

Blijf op de hoogte en volg Martin

01 Januari 2020 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

De laatste dag in Franz Josef wil ik besteden aan Lake Matheson, een meer dat, bij uitstek met zonnig weer, mooie spiegelbeelden geeft van de omgeving, en aan Gillespies Beach, waar mogelijk een kolonie zeehonden te zien is. Lake Matheson ligt vlak bij Fox Glacier, dus mogelijk kan ik ook nog iets zien van de Fox gletsjer.

Tegen kwart voor 12 begin ik aan de wandeling van ongeveer anderhalf uur rond het meer, dat in een mooi regenwoud ligt. Ofschoon het ook vandaag vooral bewolkt is, blijkt de wandeling zeer de moeite waard. Het water geeft wel degelijk heldere spiegelbeelden van de directe omgeving en van te onderscheiden wolken.

Gillespies Beach loopt op niets uit, omdat de laatste 12 km naar het strand over gravel gaat en daar voel ik niets voor. Het alternatief hiervoor dient zich echter ter plekke aan.

Ik rijd naar Fox Glacier, met het idee de gletsjer te gaan bekijken. Onderweg wordt mijn blik van het ene op het andere moment gevestigd op de een aantal bergen en de Fox gletsjer recht voor me, die langzaam maar zeker hun wolkendek afwerpen en voor prachtige beelden zorgen. Een complete verrassing, een cadeautje eigenlijk, dat ik graag in dank aanvaard. Ik kan bijna niet ophouden met foto's maken, ook omdat het steeds helderder wordt. Als het me toch lukt deze fotosessie te beëindigen, rijd ik naar Fox Glacier om alsnog bij de gletsjer te gaan kijken.

Vanaf de parkeerplaats bij het begin van de Fox Glacier Valley Track is het heen en terug samen ongeveer twee uur lopen, waarbij zich drie view points aandienen. Wat mij betreft geeft het eerste view point de beste beelden, maar dat weet je natuurlijk pas aan het einde :).

Ook hier trouwens weer schitterend en indrukwekkend regenwoud.

Een hele mooie dag met onverwachte uitkomsten!


  • 02 Januari 2020 - 13:54

    Corrie Limpens:

    Martin, wat moet dat toch een geweldig gevoel zijn, met al die prachtige natuur gebieden. Dat je daar zo kunt wandelen. Wij vinden het al sjiek als we al die foto"s zien. Laat staan om er terplekke van te genieten. Super mooi. Xxx

  • 02 Januari 2020 - 19:44

    Jos:

    Martin,
    Beste wensen voor 2020 en daarna.
    Misschien kom je mijn zoon en partner nog tegen.

  • 03 Januari 2020 - 09:54

    Frans Alleijn:

    Ha Martin. Allereerst de allerbeste wensen voor 2020 voor jou. Je beleeft een prachtige reis, volgens mij. Je verhalen zijn pravhtig om te lezen. Veel plezier de komende tijd en geniet.

  • 03 Januari 2020 - 22:32

    Roos:

    Hoi Martin,

    In ein woord fantastisch, waaauw

  • 05 Januari 2020 - 20:43

    Christien:

    Hallo Martin ik wens je een gelukkig nieuwjaar vol sprankelende avonturen. Wat een kado dat die mist optrok, prachtig die gletcher. Lieve groet Christien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 01 Nov. 2019
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 6957

Voorgaande reizen:

26 November 2019 - 10 Maart 2020

Rondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: