"Het achtste wereldwonder" - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu "Het achtste wereldwonder" - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

"Het achtste wereldwonder"

Blijf op de hoogte en volg Martin

19 December 2019 | Nieuw Zeeland, Te Anau

De weersvoorspelling voor vandaag heeft niet veel moois in petto en dat hebben de weermannen goed gezien. Als ik om kwart over 11 op pad ga, ziet het er overigens nog goed uit en hoop ik op een verrassing.

Overmorgen ga ik voor een cruise naar Milford Sound. De route hiernaartoe, over een afstand van ruim 120 km, heeft allerlei moois te bieden. Van meren langs de route, soms met watervallen, tot mooie natuurwandelingen en prachtige vergezichten. Omdat ik daarvan een aantal dingen wil meepikken, ga ik vandaag al een deel van deze weg doen. Ik heb dan overmorgen wat meer ruimte. Mijn eerste stop is bij Lake Mistletou, met een korte wandeling naar het meer. Terug bij de auto, beginnen zich de eerste donkere wolken te vertonen en niet lang daarna gaat het voorzichtig regenen, wat in de uren daarna alleen maar meer en harder wordt.

In het vervolg neem ik een kijkje bij Mirror Lakes, waar het water zo kristal helder is dat alles bij mooi weer heel duidelijk weerspiegelt in het water. Daar komt vandaag niet veel van terecht.

Een stuk verder leidt een korte wandeling over een hangbrug en door een indrukwekkend regenwoud naar de Lake Marian Falls, die overigens minder indrukwekkend zijn. Ik vond het van mos doorleefde bos werkelijk heel bijzonder om doorheen te lopen.

Mijn plan om de Key Summit Track te doen, een rondwandeling van 3 uur, laat ik voor wat het is. Daarvoor is het echt te slecht weer. Misschien iets om overmorgen alsnog te doen, aangezien deze wandeling als een hoogtepunt te boek staat.

Na 86 km besluit ik terug te rijden naar Te Anau. De rest van de bijzonderheden langs de route laat ik voor overmorgen. De route naar Milford Sound staat in mijn reisgids overigens te boek als “Het achtste wereldwonder”. Dat lijkt me wat overdreven, al denk ik dat het er, zeker bij open weer, dicht bij in de buurt komt :blush:.

Terug in Te Anau neem ik nog een kijkje in het Wildlife Centre, wat feitelijk een vogelverzorgingscentrum is voor gewonde wilde vogels.

Ik zie uit naar morgen. Dan staat de dagcruise naar de Doubtful Sound op het programma. 


  • 19 December 2019 - 21:42

    Jenny:

    Ha lieve Martin, lake mistletoe, mirror lakes, Milford sound....ik reis met je mee en herinneringen en beelden konen tot leven door jouw reis! Prachtig!! Ik herinner me ineens een prachtige boom die bloeit rond kerst, net prachtige rode bloemen: puhutukawa tree. Al gezien?
    Hoe bevalt je het alleen reizen tot nu toe?
    Ik wens je nog heel veel Nieuw-Zeelandse wonderen!! Knuffel, JENNY

  • 19 December 2019 - 21:46

    Corrie Limpens:

    Hoi martin.

    Wat een prachtige natuur . Jammer van de regen. Hopelijk heb je binnenkort beter weer.

    Dat is altijd fijner. Mooie dag en groetjes. Liefs

  • 20 December 2019 - 13:42

    Peter Golsteijn:

    Hoi Martin,
    je foto's zijn allemaal mooi maar deze DSCN7619.JPG steelt de show. Een heel mooi plaatje waarbij de regendruppels het puntje op de i zijn.
    Groet, Peter.

  • 20 December 2019 - 20:09

    Philomien Van Weert:

    Allemaal geweldig om te zien.Wat een mooi land.Jammer van het weer,maar na regen komt zonneschijn.

    Ik zag mezelf niet over die brug lopen!!!!!

    Dikke knuffel,Philomien xxx

  • 20 December 2019 - 23:13

    Anny:

    Hallo Martin,
    Ik blijf genieten van je verslagen en foto's
    Het is terecht dat je je verheugd op je cruise op de Doubtful Sound.
    Je gaat door de eenzame wildernis, waar je geen mensen tegenkomt, maar het leeft en is mystiek.
    Martin een mooie tocht,
    Anny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 01 Nov. 2019
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 6958

Voorgaande reizen:

26 November 2019 - 10 Maart 2020

Rondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: