Wilderness Cruise Doubtful Sound - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Wilderness Cruise Doubtful Sound - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Wilderness Cruise Doubtful Sound

Blijf op de hoogte en volg Martin

20 December 2019 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Om half 11 stap ik in Manapouri, samen met 51 anderen, op de boot voor de Doubtful Sound Wilderness Cruise. Het beloofd een mooie dag te worden, gezien het programma en de weersverwachtingen.

De cruiser is van een kleinere soort en maakt een rondvaart over Lake Manapouri, om ons uiteindelijk aan de overkant bij West Arm af te zetten. Van daaruit gaan we met twee touringcars over een 20 km lange gravelweg naar het beginpunt van de boottocht in de Doubtful Sound. Tijdens de busreis, die 3 kwartier in beslag neemt, maken we een stop op een punt waar we een prachtig uitzicht hebben op Deep Cove, het diepste punt landinwaarts van de Doubtful Sound.

In Deep Cove stappen we op een grotere Cruiser, waarop rondom en op meerdere niveaus ruimte is om buiten te verblijven en foto’s te maken. De cruise in de Sound duurt ongeveer 3 uur, waarna we de terugtocht vanaf Deep Cove aanvaarden.

De rondvaarten zijn zeer de moeite waard en leveren veel mooie ervaringen en herinneringen op, onder andere terug te zien op bijna 400 foto’s. Het aantal foto’s zorgt er ook voor dat ik de grootste moeite heb om een waardige selectie te maken voor het reisverslag van vandaag in mijn blog. Ik heb sowieso het gevoel dat ik de ervaringen van vandaag niet via een set foto’s kan overbrengen. Dat zou ook wel al te makkelijk zijn.

Ik heb vandaag ontzettend genoten en morgen mag ik het nog eens overdoen met een cruise van ruim 2 uur in de Milford Sound.


  • 22 December 2019 - 11:40

    Jan Smeets:

    Hallo Martin,
    Wat een machtig mooie foto,s.
    Van achter op jouw rug geniet ik mee van jouw geweldige reis door dit prachtige land.
    Elke dag kijk ik weer uit naar jou volgend reisverslag aangevuld met prachtige foto,s.
    Groetjes,
    Jan

  • 22 December 2019 - 21:51

    Philomien Van Weert:

    Hoi Martin.Ik ben weer wat achterop geraakt.Ik verbaas me iedere keer weer over de prachtige natuur .Al zie ik het dan van de foto,s,ilk geniet telkens weer van al dat moois.Heerlijk ,dat je zo genoten hebt.Dikke knuffel,Philomien.❤

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 01 Nov. 2019
Verslag gelezen: 70
Totaal aantal bezoekers 6935

Voorgaande reizen:

26 November 2019 - 10 Maart 2020

Rondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: