Via Rapaura Water Gardens naar Coromandel - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Via Rapaura Water Gardens naar Coromandel - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Via Rapaura Water Gardens naar Coromandel

Door: Martin Smeets

Blijf op de hoogte en volg Martin

05 Maart 2020 | Nieuw Zeeland, Coromandel

Op weg naar Coromandel, mijn laatste vakantiestop (Auckland Airport tel ik gemakshalve even niet mee), ga ik bij Tapu van de route af naar de Rapaura Water Gardens. De Gardens doen hun naam eer aan, want ze zijn doordrenkt met water (stromend en meerdere meertjes).
De wandelroute in de tuinen begint met het opschrift "The perfect garden is a well kept wilderniss" en dat hebben ze bij de aanleg volgens mij goed voor ogen gehouden. De tuinen zijn goed te overzien. Daarnaast is er een regenwoud, met als eindpunt een waterval.

Na de Gardens vervolg ik mijn weg richting Coromandel, die vanaf Thames onafgebroken langs de kust loopt, met uitzichten op de overkant, waar bij helder weer onder andere Auckland te zien is.
De uitzichten vind ik vooral de laatste 20 km zeer de moeite waard. Mogelijk is het bij zonnig weer nog veel mooier, wellicht krijg ik dat nog te zien wanneer ik over drie dagen naar Auckland rijd.

  • 05 Maart 2020 - 15:33

    Corrie Limpens:

    Martin, schitterend. Om nooit meer te vergeten. Nog even, dan heten we je weer welkom in het mooie limburg. Terug naar je roots. Knuffel

  • 05 Maart 2020 - 16:37

    Philomien Van Weert:

    Alweer geweldig.Wat een prachtige natuur.Puur genieten.Dikke knuffelXxx

  • 05 Maart 2020 - 17:32

    Frans Alleleijn:

    Dag Martin,
    Het blieft prachtig en gikker kier angesj. Toch waal e verschil mit Voelender. Veul plezeer de litste paar daag. Wat en fantastise rees has te gemak!!!!
    Frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 01 Nov. 2019
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 6970

Voorgaande reizen:

26 November 2019 - 10 Maart 2020

Rondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: