4WD Summit Track naar de top van de Mauao - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu 4WD Summit Track naar de top van de Mauao - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

4WD Summit Track naar de top van de Mauao

Door: Martin Smeets

Blijf op de hoogte en volg Martin

04 Maart 2020 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Het is bewolkt en er zijn enkele buien voorspeld, maar dat weerhoudt me er niet van de Mauao te gaan beklimmen. De klim naar deze berg aan de rand van het centrum van Maunganui is niet lang, maar over stukken wel aardig steil. De uitzichten op de berg zijn naar ik heb begrepen schitterend. De wandeling heeft de bijzondere naam "4WD ...", omdat de route af en toe ook wordt gebruikt voor transport i.v.m. onderhoud.

Het is een half uur lopen naar de start, reden om erheen te lopen, dan ben ik aan de voet van de berg al warmgedraaid. Helaas blijken de weersvoorspellingen uit te komen, al zijn de buitjes zonder regenkleding te weerstaan. De zon laat zich nauwelijks zien en dat doet natuurlijk afbreuk aan de mogelijkheden om de mooiste plaatjes te schieten. Desondanks is de wandeling elke meter waard, want de uitzichten zijn inderdaad schitterend.

Foto van de dag is een uitzicht met op de voorgrond een jong koppel, dat laat zien wat de jeugd al niet voor risico's wil nemen om een speciale ervaring te hebben. De foto heb ik zonder hun medeweten gemaakt, waarna ik met hun heb gepraat en de foto naar hun heb doorgestuurd. Als beloning heeft zij een foto van mij gemaakt.

Na bijna drie uur ben ik terug bij het café op de hoek van de straat van het guesthouse, waar ik een half uurtje plaats neem.

Terug in het guesthouse, doe ik al wat voorbereidingen voor het blog-werk van vanavond. Daarna leen ik een emmer en zorg ervoor dat het ergste vuil van de gravelwegen van de auto verdwijnt, zodat ik daarover in elk geval geen opmerkingen krijg.

  • 04 Maart 2020 - 09:13

    Christien:

    Hallo Martin, ondanks of dankzij de bewolking prachtige foto's en vergezichten. Het is me gelukt om op je site te komen, kan ik de andere verslagen ook nog lezen. Geniet van je laatste dagen van deze fantastische reis en natuurervaringen. xx

  • 04 Maart 2020 - 14:54

    Corrie Limpens:

    Hoi martin, weer harstikke mooi. Sjiek . Geniet ervan, zolang het kan. Liefs

  • 04 Maart 2020 - 21:28

    Philomien Van Weert:

    Hoi Martin.Je hebt niks teveel gezegd.Wat ontzettend mooi allemaal.En wat zie je er goed uit.Deze vakantie heeft je duidelijk goed gedaan.Nog een paar dagen verder genieten.Heeeeerlijk.Dikke knuffelXxx

  • 05 Maart 2020 - 07:36

    Ineke:

    Hallo Martin, wat een prachtige foto van dat stel op DIE locatie! Wow!
    Je hebt zo te lezen zelf ook weer een prachtige dag gehad. Fijn!
    liefs Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 01 Nov. 2019
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 6878

Voorgaande reizen:

26 November 2019 - 10 Maart 2020

Rondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: