Naar Karamea: Pancake Rocks en zeehondenkolonie - Reisverslag uit Karamea, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Naar Karamea: Pancake Rocks en zeehondenkolonie - Reisverslag uit Karamea, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Naar Karamea: Pancake Rocks en zeehondenkolonie

Blijf op de hoogte en volg Martin

05 Januari 2020 | Nieuw Zeeland, Karamea

In mijn gedachten was de reis naar Karamea niet meer dan een simpele verplaatsing, omdat ik vooraf niet mijn reisprogramma had geraadpleegd. Gelukkig staan er ook nog altijd borden langs de weg die onze aandacht vragen. De weg die overigens langs de westkust omhoog loopt.

Na onderweg een paar keer te hebben gestopt om foto's van de omgeving te maken, word ik door een bord attent gemaakt op de Pancake Rocks,

rotsen van gelaagde kalksteen die aan een stapel versteende pannenkoeken doen denken. Er is een mooi pad uitgezet van waar ik de rotsen vanuit alle kanten kan bewonderen. En dat zijn ze zeker waard, het is een indrukwekkend schouwspel.

Als ik daarna verder rijd, begint het eerst voorzichtig te druppelen en daarna geleidelijk aan meer te regenen. Desondanks waag ik het erop een kleine 30 km om te rijden om eventueel een wandeling bij Cape Foulwind aan Tauranga Bay te maken naar een kolonie zeehonden. De wandeling laat ik uiteindelijk voor wat het is, maar gelukkig kunnen de zeehonden ook worden bekeken vanaf de rotsen. De omweg en een nat pak hebben daarmee toch een mooie ervaring opgeleverd.

Na inkopen te hebben gedaan in Westport, rijd ik de resterende 100 km zonder oponthoud naar Karamea, waar ik de komende 3 nachten zal slapen in het "Last Resort Karamea". Van daaruit wil ik me richten op het Kahurangi National Park, het op één na grootste natuurpark van het land met 550 km aan wandelpaden. Daarvan verwacht ik een klein deel te kunnen doen.


  • 05 Januari 2020 - 09:35

    Ineke:

    Wat een prachtige, onbeschrijfelijk mooie natuur Martin. Je komt ogen tekort lijkt me.
    bedankt voor het delen, liefs Ineke

  • 05 Januari 2020 - 20:26

    Christien:

    Hallo Martin wat een bijzondere foto's van de bergen daar. Er zitten heel veel gezichten en dierenkoppen in. Prachtig. Mooi om een stukje Nieuw Zeeland zo mee te krijgen xxx Christien

  • 08 Januari 2020 - 21:54

    Philomien Van Weert:

    Hoi Martin.Ik kan maar een ding zeggen.Adembenemend mooi.Dikke knuffel,Philomien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 01 Nov. 2019
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 6950

Voorgaande reizen:

26 November 2019 - 10 Maart 2020

Rondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: