Arthur's Pass: Temple Basin Track - Reisverslag uit Arthur’s Pass, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Arthur's Pass: Temple Basin Track - Reisverslag uit Arthur’s Pass, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Arthur's Pass: Temple Basin Track

Blijf op de hoogte en volg Martin

04 Januari 2020 | Nieuw Zeeland, Arthur’s Pass

Om kwart over 10 begin ik samen met Ariane aan de Temple Basin Track, een wandeling van 1,2 km omhoog waar volgens de borden anderhalf uur voor nodig is. Het is pittig, maar niet onverteerbaar. De track gaat constant omhoog met een stijgingspercentage tussen 30 en 40 %. Er liggen veel stenen op de weg, grote maar vooral ook veel kleine, die ons nu al doen denken aan de glijmen dan ogelijkheden tijdens de terugweg omlaag.

Er staat een stevige frisse wind, maar het is opnieuw vrij zonnig. De uitzichten tijdens de wandeling zijn schitterend en maken het geheel tot een aangename activiteit. Na bijna 2 uur, inclusief een kwartier pauze, zijn we bij het eindpunt, waar we een plekje uit de wind opzoeken om te genieten van de zon en onze middagconsumptie.

Om 13 uur lopen we terug naar het beginpunt en merken dat het op sommige stukken inderdaad gevaarlijk "roetsjig" is. Tijdens de terugweg krijgen we ook vandaag bezoek van de grote libelle die we gisteren hebben ontmoet. Daarnaast worden we onverwacht ingehaald door Jim, een Canadees die afgelopen dagen in dezelfde hostel als wij heeft geslapen en met wie ik eerder in Franz Josef Glacier in dezelfde dorm heb geslapen.

We maken een selfie met ons drieën, waarna Jim zijn weg vervolgd. Hij is een stuk jonger dan wij en vliegt zo ongeveer de berg naar beneden en waarschijnlijk ook omhoog.

Na de wandeling ga ik met Ariane nog iets drinken, met een stukje gebak, in een café dat helemaal is ingericht met spullen uit de oude tijd.

Vervolgens sluiten we onze gezamenlijke activiteiten af en breng ik haar naar het nabijgelegen station, waar ze de trein zal nemen naar Christchurch.

Zelf rijd ik door naar Kumara, 57 km verderop, waar ik de nacht zal doorbrengen, om morgenvroeg door te rijden naar Karamea aan de noorwestkust van het Zuidereiland.


  • 04 Januari 2020 - 14:34

    Anja:

    Wat leuk steeds weer die ontmoetingen met mensen die ook aan het reizen zijn!
    Het genieten lees je door de regels. Prachtig.
    Wij gaan vanavond rocken...ff het nieuwe jaar muziek inblazen ;)
    XXX Anja.

  • 04 Januari 2020 - 16:51

    Philomien Van Weert:

    Hoi hoi.Wat superleuk allemaol.Steeds weer leuke ontmoetingen mit luuj die auch ongerwaeg zeen.Dat is ech genete.De foto,s zin weer geweldig.De zuus der top oet

  • 04 Januari 2020 - 22:20

    Jenny:

    Ha lieve Martin, zo fijn te lezen hoe je geniet, mooie ontmoetingen hebt en prachtige natuur ziet en ervaart. Ik blijf meegenieten en me delen van mijn eigen reis herinneren

  • 05 Januari 2020 - 18:53

    Christien:

    Ha lieve Martin, vele voorgaande verslagen moet ik nog lezen, heb ik nog wat tegoed! Maar drukke kerst met 4 Zuid-Afrikaanse vrienden van Anke hier en ook nog samen met z'n allen een week in Mechelen gezeten. Wat een prachtige natuurfoto's en leuk dat je dat met nieuwe ontmoetingen doet. Volgens mij ben je heel erg aan het genieten. Mooi om mee te mogen genieten. Lieve groet Chrsitien

  • 07 Januari 2020 - 15:37

    Ellen Abels:

    Hallo Martin,
    Enkele verslagen heb ik net ingehaald. Het is een prachtig avontuur en de foto's zijn een mooie aanvulling op de verhalen. Martin een gelukkig en gezond 2020 toegewenst. Sinds gisteren ben ik weer begonnen in het werkritme. Langzaamaan worden de dagen langer en dat is fijn, geeft meer energie. Je krijgt ook de groeten van Marlou Herbergs, zij vroeg of je een goede reis had. Nou, geen twijfel mogelijk:).. Nog veel plezier.

    groet,
    Ellen

  • 08 Januari 2020 - 19:08

    Roos:

    Hoi Martin,

    wat een prachtige, fantastische, rustgevende natuur...heerlijk..

    liefs, Roos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 01 Nov. 2019
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 6955

Voorgaande reizen:

26 November 2019 - 10 Maart 2020

Rondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: