Waitangi Track Haruru Falls - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Waitangi Track Haruru Falls - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Waitangi Track Haruru Falls

Blijf op de hoogte en volg Martin

16 Februari 2020 | Nieuw Zeeland, Auckland

Voordat we richting Auckland rijden, Ingo vliegt morgen vanaf Auckland terug naar Vancouver, willen we eerst nog een wandeling maken vlakbij Paihia, in de Waitangi Treaty Reserve (de Waitangi National Trust Treaty Grounds) naar de Haruru Falls.

Voorafgaande aan de wandeling gaan we eerst langs op de plek waar op 6 februari 1840 het belangrijkste verdrag uit de vroege Nieuw-Zeelandse geschiedenis werd gesloten: op het grasveld van het Waitangi Treaty House. Het verdrag handelt onder andere over landrechten voor de Maori's.

De wandeling naar de waterval voert door mooi bos, waarvan deels Mangrove-bos. De waterval is door langdurig gebrek aan regen niet op volle sterkte, maar mag er nog steeds zijn. Terug in Paihia, hebben we zo'n 14 km achter de kiezen.

Na een lunch bij de "kebab-specialist" en een kort oponthoud bij de hostel, vertrekken we richting Auckland, waar we om half negen 's avonds arriveren.

Omdat het onze laatste avond samen is, gaan we nog een keer naar het Belgian Beer Café "De Post", om onze gezamenlijke vakantie uit te luiden met een paar Leffe Bruin. Morgenmiddag gaan we een laatste keer terug voor een mosselmaaltijd (voor de helft van de prijs :)).

• 16 Februari 2020 - 14:49

Corrie Limpens:

Wat fijn dat jullie dit samen wilde en konden doen. Aan alle foto"s en berichtjes te zien, was het voor jullie een super week. Ingo ,wij wensen je een fijne reis terug naar huis. Groetjes en liefs ook voor je vrouwtje. Martin, van jou
    horen we weer graag, wat je allemaal gaat doen. Genieten. Liefs

• 16 Februari 2020 - 21:20

Philomien Van Weert:

Wat gaat de tijd toch snel.Heerlijk om jullie zo samen te zien genieten.Ik vond het prachtig Ingo om je weer eens te zien.Nu hebben jullie weer prachtige herinneringen om samen te delen.Goede reis terug Ingo.Dikke knuffel,ook voor het thuisgront.Met jou Martin genieten we nog een paar weekjes verder van alle moois wat je ons laat zien.Dikke knuffelXxx.

• 17 Februari 2020 - 22:33

Anja:

Ahhh nou ben ik net te laat :( Stuur Ingo maar een appje met de liefste groetjes van mij. Leuk om jullie samen te kunnen volgen. De dagen zijn omgevlogen zo lijkt het. Een prachtige herinnering! XXX

• 25 Februari 2020 - 11:17

Roos:

Alles waar ik iets mee heb zie ik terug in jou foto's....water, bomen, bergen...prachtig..

xxx