Rocky Mountain Diamond Lake Loop - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Rocky Mountain Diamond Lake Loop - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Rocky Mountain Diamond Lake Loop

Blijf op de hoogte en volg Martin

28 December 2019 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Voor de wandeling die ik voor vandaag heb gepland, moet ik ongeveer 20 km rijden richting Diamond Lake. Het is stralend zomerweer. Dat zorgt voor extra mooie uitzichten, waar ik onderweg op de terugrit tijd voor maak.

De wandeling is over het geheel genomen niet van de zwaarste, maar er zitten langere stukken in waar aardige klauterpartijen nodig zijn om over het rotspad naar boven (en later omlaag) vooruit te komen. De moeilijkheidsgraad lijkt me overigens ook te relateren aan de leeftijd, want af en toe komen er jongeren voorbij alsof het allemaal niets voorstelt. Dan realiseer ik me dat ik daarvoor in het (verre :)) verleden mijn hand ook niet omdraaide. De uitzichten zijn weer om van te smullen en dat maakt alle inspanningen de moeite meer dan waard.

De naam van de wandeling sluit niet echt aan bij de uitzichten. Diamond Lake is niet veel groter dan een diamant, dus dat klopt wel, maar de beelden tijdens de wandeling draaien grotendeels om Lake Wanaka, waar natuurlijk niets mis mee is.

Wanneer ik terug ben in Wanaka en de auto bij de hostel heb afgeleverd, ga ik nog een tijdje aan het strand bij het meer zitten om te genieten van het zomerse weer en het uitzicht.


  • 28 December 2019 - 11:01

    Corrie Limpens:

    Hoi martin
    Wederom prachtige foto"s. Ik vraag me wel eens af hoe de wereld is ontstaan. En wat wandelen betreft, je doet "t voor je leeftijd prima. Fijn dat je dat allemaal kan, en doet. Super . Echt genieten knuffel





  • 30 December 2019 - 20:50

    Philomien Van Weert:

    Hallo Martin.Ik sluit me helemaal aan bij Corrie.Als ik lees hoeveel je loopt,dan doe je het nog heel goed.
    De foto,s zijn wederom magnifique.Genieten.

    Dikke knuffel,Philomien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 01 Nov. 2019
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 6983

Voorgaande reizen:

26 November 2019 - 10 Maart 2020

Rondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: