Verkenning Invercargill - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Verkenning Invercargill - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Verkenning Invercargill

Blijf op de hoogte en volg Martin

14 December 2019 | Nieuw Zeeland, Invercargill

De auto laat ik achter bij de lodge, wat uiteindelijk uitmondt in een wandeling van naar schatting 8 -10 km.

Om te beginnen bezoek ik het Visitor Centre met enkele vragen i.v.m. een eventueel bezoek aan Stewart Island. Daar krijg ik onder andere te horen dat het Southland Museum and Art Gallery helaas gesloten is a.g.v. achterstallig onderhoud en daarmee samenhangend gevaar bij aardbevingen.

Ik ga op weg naar het "Bill Richardson Transport World" museum, waar een groot aantal historische en iets minder historische auto's opgesteld staat en dat me door diverse mensen is geadviseerd. Mijn verwachting wordt bevestigd: "het is niet mijn ding". Dat neemt niet weg dat de collectie voor de liefhebber waarschijnlijk indrukwekkend zal zijn,

Tijdens mijn wandeling maak ik onder meer een foto van een beeld dat herinnert aan de eenwording van het Maori-volk en de bewoners die van buitenaf naar Nieuw-Zeeland zijn gekomen en daar in eerste instantie niet welkom waren.

De rest van de dag gaat op aan een bezoek aan het Queens Park, een werkelijk indrukwekkend park met prachtige tuinen. Voor de liefhebber heb ik een selectie gemaakt uit de hier gemaakte foto's.

Terugwandelend naar de lodge, valt het me weer op dat het straatbeeld, net als langs de provinciale rijwegen, vaak gekenmerkt wordt door veel groen.


  • 14 December 2019 - 09:10

    Corrie Limpens:

    Nou martin,
    Wat is dit toch een prachtig land.
    Schitterende gebouwen
    Wat een rust straalt die natuur uit . En de dieren wat je zo tegenkomt. Van de prachtige tuinen tot de mooie wildgroei. Zo fijn ,dat alles in bloei staat. Gr corrie

  • 14 December 2019 - 21:47

    Philomien Van Weert:

    Hoi Martin.Alweer prachtige foto,s.Wat maak je toch leuke dingen mee.Iedere dag is prachtig.Ik vind die oude auto,s geweldig,vooral die VW.Geniet heerlijk verder.Dikke knuffel,Philomien

  • 15 December 2019 - 09:28

    Josta Heuts Krijgsman:

    Al is een automuseum niet zo jouw ding, prachtige foto's van prachtige auto's (vooral natuurlijk de Volkswagen

  • 15 December 2019 - 09:30

    Josta Heuts-Krijgsman :

    Eerder geschreven reactie was niet volledig:
    Geniet van je verdere reis, we lezen elke keer trouw je verslagen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 01 Nov. 2019
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 7085

Voorgaande reizen:

26 November 2019 - 10 Maart 2020

Rondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: