Dunedin City - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Dunedin City - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Dunedin City

Blijf op de hoogte en volg Martin

08 December 2019 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Vandaag ga ik Dunedin verkennen. Het weer, een flauw zonnetje met wat wisselende wolken, lijkt daarvoor gemaakt.

Na een bezoek aan het Visitors Centre Octagon, midden in het centrum van de stad, richt ik me eerst op enkele historische gebouwen in de directe omgeving. Ik bezoek de St. Paul's Anglican Cathedral, die wordt geflankeerd door de Municipal Chambers en de Town Hall (ooit het grootste theater van het land), en de First Church. Beide kerken zijn sober ingericht, maar daardoor misschien juist aantrekkelijk.

Aansluitend loop ik 100 meter verder naar de Dunedin Public Art Galllery, met mooie schilderkunst, waarbij het overgrote deel van de collectie van de hand van de hand van de Nieuw-Zeelandse Frances Hodgkins is.

Heel interessant zijn verder het Dunedin Railway Station en de gebouwen van de Otago Daily Times en het Court House.

Omdat de lucht wat donkerder wordt, kies ik ervoor niet naar de Botanic Gardens te gaan, maar naar het Otago Museum, waar vooral veel Maori-historie te bewonderen valt. Op weg naar het museum moet ik enige tijd beschutting zoeken in een bushuisje, als het toch nog vrij plotseling ontzettend hard begint te regenen en hagelen. Op de terugweg van het museum naar de hostel krijg ik alsnog de volle laag en ben ik blij wanneer ik vóór het avondeten nog even een warme douche kan nemen.


  • 08 December 2019 - 14:01

    Corrie Limpensv:

    Wat een prachtige gebouwen. Ennnn dezelfde knippperlichten als hier. Fijne reis xx

  • 08 December 2019 - 18:19

    Philomien Van Weert:

    Alweer zo mooi om te zien.Jammer dat je het weer niet kan bedtellen.Geniet maar heerlijk van alles.Dikke knuffel,Philomien.r

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 01 Nov. 2019
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 6974

Voorgaande reizen:

26 November 2019 - 10 Maart 2020

Rondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: