Niets moeten is wennen, maar voelt goed - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Niets moeten is wennen, maar voelt goed - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Niets moeten is wennen, maar voelt goed

Blijf op de hoogte en volg Martin

29 November 2019 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Het voelt onwennig om alle tijd te nemen, maar het is nodig om rust te vinden en bij mezelf te komen.

Gisteravond kwam ik er onverwacht achter dat ik geen stroom kon gebruiken, vanmorgen bleek bij nader onderzoek dat mijn wereldstekker niet meer werkte. Wel fijn dat ik bij de receptie een simpele universele adapter kon kopen. Probleem opgelost.

Voor de voorbereiding van mijn reis heb ik gebruik gemaakt van een oude reisgids. Dat werd vandaag overduidelijk. In mijn verkenning van het centrum van Christchurch was een tweetal mooie kathedralen opgenomen alsook het Southern Encounter Aquarium en het Belgian Beer Café.

De kathedralen waren niet toegankelijk i.v.m. nog niet herstelde schade van enkele aardbevingen, het Antarctic Center was er helemaal niet meer en voor het Belgische café moest ik ruim 2 km verderop zijn.

Na een bezoek aan de Christchurch Art Gallery (Te Puna O Waiwhetu in goed Maori), met mooie kunst, en mijn blauwtje op de oude plek van het café, heb ik ervoor gekozen het nieuwe café op te zoeken en daarvan heb ik geen spijt. Naast enkele flesjes Westmalle, weliswaar tegen een stevige prijs, kreeg ik op bestelling een flinke puntzak Belgische friet met echte Belgische mayonaise van uitstekende kwaliteit voorgeschoteld. Dat was mijn wandeling van 4 km alleszins waard.

Overigens verblijf ik hier drie dagen in de Jailhouse Accommodation. Een voormalig gevangenisgebouw, wat bijgaande foto's duidelijk maken.

Ik heb een tweepersoonskamer geboekt met een stapelbed en mag beide bedden gebruiken. Ik heb er immers ook voor betaald :).


  • 30 November 2019 - 00:01

    Corrie Limpens:

    Hey, wat mooie foto"s.
    Je hebt in ieder geval al vanalles gezien.
    En 2 bedden voor te slapen, dat geeft een goed gevoel..
    Laat het je goed gaan.

  • 30 November 2019 - 17:54

    Ruud:

    Mooie foto's.
    Slapen in een oude gevangenis..geweldig. Heb ik in Ierland ook eens gedaan...interessante belevenis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 01 Nov. 2019
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 6949

Voorgaande reizen:

26 November 2019 - 10 Maart 2020

Rondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: