Stewart Island - Reisverslag uit Stewart Island, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Stewart Island - Reisverslag uit Stewart Island, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Stewart Island

Blijf op de hoogte en volg Martin

16 December 2019 | Nieuw Zeeland, Stewart Island

Om 9.45 uur vertrekt de Catamaran-ferry van Bluff (27 km onder Invercargill) naar Stewart Island om daar na een uur weer aan te leggen. Mijn auto blijft de komende 48 uur achter op de parkeerplaats bij de terminal in Bluff.

Ik voel me vrij goed en heb er zin in. De kamer in mijn hostel is al beschikbaar en ik hoef daar dus niet op te wachten tot later op de dag.

Als ik me geïnstalleerd heb, ga ik langs bij het Visitor Centre om me te informeren over mogelijke dagwandelingen. Ik kies ervoor om het rustig aan te doen, omdat ik nog niet 100% hersteld ben. Terecht, zo blijkt, want mijn conditie heeft een tik gehad en af en toe voel ik wat maagpijntjes. De wandeling van ca. 5 km kost me aardig wat moeite, waarbij met name de vele trappen omhoog en omlaag extra inspanningen vragen.

Na ruim 2,5 uur ben ik terug bij de hostel en blij dat het erop zit. Over de wandeling en de omgeving heb ik overigens niet te klagen.

Ik ga even op bed liggen, trek daarna een paar lichtere schoenen aan en loop langs de baai (Halfmoon Bay) en langs de winkeltjes en eetgelegenheden. Bij een ietwat alternatief restaurantje ga ik naar binnen voor een groene thee en een kop soep. Eenmaal binnen, zie ik echter dat er een breed scala aan zoetigheden beschikbaar is en laat ik me, met mijn "maagremmingen" in mijn achterhoofd, verleiden de kop soep te vervangen door een stuk wortelcake. Achteraf gezien was dat denk ik toch niet zo'n goede keus, maar ik weet nu in elk geval zeker dat mijn maag het even wat minder goed doet :).


  • 16 December 2019 - 12:48

    Corrie Limpens:



    Hoi, goed dat je je hart volgt. Doe rustig aan, je zult toch eerst moeten opknappen, en dat gaat niet zo snel.
    GENIET ERVAN. GOEDE REIS. KNUFFEL

  • 16 December 2019 - 21:58

    Philomien Van Weert:

    Ja soms kan het even tegen zitten.Maar dat komt wel weer goed en dan kun je weer met volle teugen genieten.Denk aan je.Dikke knuffel,Philomien

  • 18 December 2019 - 22:20

    Roos:

    Wat sjiek Martin, liekt mich ech geweldig ôm mit te make...effe get röstig aan en veural geneete...dikke kus Roos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 01 Nov. 2019
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 6946

Voorgaande reizen:

26 November 2019 - 10 Maart 2020

Rondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: