Tree Top Walk Rotorua ... naar Mt Maunganui - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Tree Top Walk Rotorua ... naar Mt Maunganui - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Tree Top Walk Rotorua ... naar Mt Maunganui

Door: Martin Smeets

Blijf op de hoogte en volg Martin

03 Maart 2020 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Alvorens af te reizen naar Mt Maunganui, terug naar de Bay of PLenty, waar ik vóór Rotorua ook al was, doe ik eerst nog de Tree Top Walk in het Redwood Forest, vlakbij Rotorua. Deze wandeling van ongeveer een half uur gaat over hangbruggen die tussen de bomen zijn gespannen. Bij de bomen zijn platforms gemaakt om rustig te kunnen rondkijken. Aan een aantal bomen is bovendien verlichting aangebracht, zodat de wandeling ook 's nachts kan worden gedaan, uiteraard met speciale effecten.
Redwoods komen ook voor in Californië, met een hoogte van meer dan 115 meter en een diameter van 9 meter, de grootste bomen op aarde.
De grootste boom hier is 72 meter hoog met een doorsnee van 2 meter.
Hiermee is gelijk de vraag beantwoord welke bomen ik eergisteren tegenkwam bij mijn wandeling rond Blue Lake. De Redwoods gedijen alleen zo goed in een regenwoud omgeving.
Ook in dit bos zijn overigens opvallend veel varens te vinden, waarbij wordt vermeld dat alleen in Nieuw-Zeeland bijna 200 soorten voorkomen en in de omgeving van Rotorua meer dan 70.

Wanneer ik in alle rust mijn intrek heb genomen in het guesthouse in Maunganui, wandel ik rond drie uur naar het strand van Maunganui. Als ik er ben, smeer ik me eerst goed in tegen de zon, die inmiddels te voorschijn is gekomen. Vervolgens loop ik op mijn blote voeten richting de zee voor een strandwandeling van ongeveer anderhalf uur. Het voelt goed, ontspannend ... het moet niet gekker worden, ik die strandwandelingen niet aantrekkelijk vind :). "Nooit te oud om te leren!"

  • 03 Maart 2020 - 10:15

    Corrie Limpens:

    Super wat sjwan. Geneete. Xxxx

  • 03 Maart 2020 - 16:13

    Philomien Van Weert:

    Wat een aparte bomen.Heel erg mooi.Ik zou dolgraag zo een heerlijke strandwandeling willen maken.Heerlijk.Alleen zo een hangbrug is niks voor mij..hoogtevrees.Geniet lekker verder.Wik genieten met je mee.Dikke knuffelXxx

  • 04 Maart 2020 - 23:28

    Anny:

    Hallo Martin,
    Dat is leuk hé, zo in de hoogte te lopen. Dan heb je echt het idee dat je met de bomen loopt in de ruimte.
    Strand - wandelingen wordt bijna je passie (glimlach)
    Je foto's zijn zo mooi!!!!
    Geniet nog deze dagen,
    Liefs Anny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 01 Nov. 2019
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 6898

Voorgaande reizen:

26 November 2019 - 10 Maart 2020

Rondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: