Cape Reinga - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Cape Reinga - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Cape Reinga

Blijf op de hoogte en volg Martin

14 Februari 2020 | Nieuw Zeeland, Paihia

Cape Reinga, het meest noordelijke punt van Nieuw-Zeeland, staat hoog op het lijstje van Ingo en dat blijkt zeer terecht te zijn.

We vertrekken om half negen vanuit de hostel en verwachten rond de middag ter plekke te zijn. Om twaalf uur arriveren we. Vanaf de parkeerplaats is het enkele honderden meters lopen naar de vuurtoren, die op zichzelf al indruk maakt, puur omdat het een bijzondere plek betreft.

Op dit punt vloeien de Tasmanzee en de Grote Oceaan samen. Het uitzicht vanaf de kaap en vanaf diverse andere plekken in de nabijheid is ronduit indrukwekkend.

Na de vuurtoren en de ernaast staande paal met richtingaanwijzers naar de rest van de wereld te hebben gespot, besluiten we naar het strand te wandelen dat we van bovenaf hebben gezien en dat een grote aantrekkingskracht uitoefent. We wandelen samen met Rik, die we gisteren tegenkwamen in Paihia. Ingo en Rik lopen helemaal naar het strand. Ikzelf laat de laatste honderden meters aan me voorbij gaan, omdat ik het te steil naar beneden (en straks dus omhoog) vindt gaan.

Kort na drie uur rijden we terug naar Paihia. 's Avonds bij het eten stellen we vast dat ons bezoek aan Cape Reinga de lange autorit meer dan waard was.

• 14 Februari 2020 - 12:23

Jenny:

Wat weer een prachtige plaatjes en bijzondere ervaringen! Mooi om jullie zo samen te zien! Geeft de reis ook weer een heel andere dimensie. Blij voor jou en jullie! Ik geniet nog steeds mee met jou

• 14 Februari 2020 - 18:33

Corrie Limpens:

In een woord "GEWELDIG" GENIETEN. HOLLEE

• 14 Februari 2020 - 21:57

Anny:

Hallo Martin,
    Ik heb het gevoel dat ik de kracht van deze plek kan voelen, heel bijzonder
    Liefs Anny

• 14 Februari 2020 - 22:55