Tropisch warm, bezoekje aan Greytown - Reisverslag uit Carterton, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Tropisch warm, bezoekje aan Greytown - Reisverslag uit Carterton, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Tropisch warm, bezoekje aan Greytown

Blijf op de hoogte en volg Martin

26 Januari 2020 | Nieuw Zeeland, Carterton

Gisteren en vandaag heb ik, zoals voorgenomen, achterover geleund. Dat betekent dat ik geen inspannende activiteiten heb ontplooid. Het betekent niet dat ik helemaal niets heb gedaan.

Naast relaxen, onderuit hangen en knikkebollen. heb ik gisteren een paar uur besteed aan het bekijken van de rest van mijn vakantieprogramma, buiten de dagen met Ingo. Toen ik daar voor mijn gevoel een aardig beeld van had, heeft het er zowaar toe geleid dat ik een ticket heb gekocht naar Amsterdam. Dat betekent concreet dat ik op 9 maart om 15.15 uur vertrek vanuit Auckland en op 10 maart om 6.45 uur zal landen op Schiphol.

Het betekent ook dat ik mijn doorreisticket naar Tasmanië niet zal gebruiken, omdat ik verwacht dat een bezoek aan Tasmanië voor mij niet heel veel zal toevoegen na alle moois dat ik hier ben tegengekomen en dat deels vergelijkbaar is met Tasmanië.

Daarnaast heb ik gisteravond na 8 uur de huurauto gewassen (voor het eerst in jaren dat ik een auto heb gewassen:)), wat ik vanmiddag een vervolg heb gegeven met het zuigen van de vloermatten.

Gisteren was het 29 graden, vanmiddag reikte het kwik tot 32 graden. Mijn bezoekje aan Greytown, een stadje 6 km zuidwaarts, heeft mede daardoor niet langer dan twee uur geduurd. Greytown was de eerste grotere plaats die in het binnenland van Nieuw-Zeeland werd gesticht, wat nog te zien is aan een aantal Victoriaanse panden.

Langs de kant van de doorgaande weg staat een grote eucalyptusboom, met een stamomtrek van zo'n 13 meter. De boom is hier in 1856 geplant, toen hij 3 jaar oud was.

Iets verderop staat een jonge vrouw met een fruitkraam. We raken in gesprek. Joyce uit Barendrecht is al negen maanden in Nieuw-Zeeland met haar partner. Ze werken momenteel bij een fruitboer in Masterton. Het werk bestaat uit het plukken van fruit afgewisseld met de (dagelijkse) verkoop van vers fruit in de boerderijwinkel of langs de weg. Ondanks de vrij hoge prijzen, is er aardig wat toeloop, maar daarvoor is het fruit dan ook vers geplukt.

Na een weekje Carterton gaat de reis morgen verder richting het noorden. Om te beginnen naar Whanganui en daarna naar New Plymouth in Taranaki.


  • 26 Januari 2020 - 09:06

    JENNY:

    Goedemorgen lieve Martin, wat een concrete stappen en besluiten! En dan in de lente terugkomen hier, nieuw leven

  • 26 Januari 2020 - 09:22

    Corrie Limpens:

    Martin, wat is dit een mooi land, en wat heb je al niet allemaal gezien. Mede ook door jouw spontaan zijn, veel fijne mensen ontmoet. En je zult nog veel mooie dagen krijgen, ook zeker met ingo. Wel rustig doen, met deze temperatuur, geniet geniet geniet. Xxxx

  • 26 Januari 2020 - 12:00

    Ineke:

    Hi Martin, goed dat je wat rust hebt genomen na zo'n enerverende mooie tijd en er komt nog meer moois aan. Fijn om samen met Ingo te zijn!
    Ook ben blij dat je ergens weer terugkomt.

  • 26 Januari 2020 - 14:44

    Frans Alleijn:

    Ha Martin,

    Je kunt mooi schrijven. De emotie van je ervaringen zitten in je teksten verweven. Ik kan me zo een beetje voorstellen wat je ziet en beleeft beleeft. Heel mooi. En binnenkort Ingo ontmoeten. Ook fijn. Geniet van je fantastische tocht.

  • 02 Februari 2020 - 15:31

    Roos:

    Die boom, geweldig.
    Wat gaat de tijd vlug en inderdaad je schrijft heel mooi, alsof ik je zo hoor vertellen..
    geniet ervan..

    xxx Roos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 01 Nov. 2019
Verslag gelezen: 70
Totaal aantal bezoekers 6904

Voorgaande reizen:

26 November 2019 - 10 Maart 2020

Rondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: