Queenstown Hill Walking Track - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Queenstown Hill Walking Track - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Queenstown Hill Walking Track

Blijf op de hoogte en volg Martin

24 December 2019 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Rond half 12 begin ik vanuit de hostel aan de Queenstown Hill Walking Track, die naar de top van een van de omringende bergen leidt. Voor de wandeling heen en terug staat 3 uur te boek en die heb ik ook nodig. De weg omhoog begint erg steil en gaat over de hele lengte pittig omhoog. Daarvoor krijg je op de top dan ook mooie beelden voorgeschoteld.

Na de wandeling, ga ik een kijkje nemen bij enkele bezienswaardigheden in de directe omgeving van Queenstown: Bij Arthur's Point kun je op de Shotover River wild water raften. De Arthur Point's Bridge over de rivier is kort na de ingebruikname genoemd naar Edith Cavell, een dappere verpleegster in het verzet tijdens de eerste wereldoorlog. Vanuit Arthur's Point rijd ik richting Skippers Canyon, waarover de Skippers Canyon Suspension Bridge gespannen is. Skippers Canyon was ooit het middelpunt van de goudzoekersactiviteiten in dit gebied. Hier kom ik echter nooit aan, omdat de laatste 16 km, door de canyon, over een zeer slechte, gevaarlijke weg gaan, met ernstige risico's voor de doorsnee personenauto.

Ik ben niet echt verrast, want mijn reisgids waarschuwde er 10 jaar geleden al voor :). Enkele kilometers verder over de geasfalteerde weg kom ik bij Coronet Peak, een grote skipiste, die in de zomer wordt gebruikt om te mountainbiken. Van hieruit is het uitzicht spectaculair.

Ik sluit de middag af met een bezoek aan Arrowtown, het schilderachtige en best bewaarde goudzoekersstadje van Otago. Het stadje ademt het verleden met allerlei winkeltjes en ook woonhuizen in historische stijl. Ik kan me voorstellen dat mensen hiervoor warm lopen, maar het is aan mij niet besteed en dat verrast me eerlijk gezegd niet.

Omdat het Kerstavond is, ga ik nog snel even naar de supermarkt, zodat ik met de feestdagen voldoende versnaperingen in huis heb.


  • 24 December 2019 - 10:53

    Sebastian Pérez Brun:

    Hello Martin!!! Really nice pictures, hope to read more about your trips and experiences on this site!! Keep going!

  • 24 December 2019 - 12:45

    Roelie:

    Dag Martin
    Fijn dat je de feestdagen doorbrengt in een heel mooie omgeving. Versnaperingen erbij geeft iets extra's.
    Grts Roelie

  • 24 December 2019 - 17:38

    Corrie Limpens:

    Heerlijk om in deze omgeving kerst te vieren. En wat staat er veel in bloei. Geniet van alles. Xxx

  • 24 December 2019 - 19:59

    Mieke:

    Hoi Martin, fijne kerstdagen en een gezond en gelukkig 2020. Groeten uit het uiterste noorden van NL, Jan en Mieke ft

  • 24 December 2019 - 20:20

    Frans :

    Ha Martin,

    Geweldig wat je allemaal ziet. Ben wel een beetje jaloers, maar gun het je ook van harte. Geniet ervan. Wens je speciale en andere Kerstdagen!!!!

  • 25 December 2019 - 22:28

    Philomien Van Weert:

    Hoi Martin.Wat adembenemend mooi.Het is echt mee genieten van al dat moois.Fijne Kerstdagen.Dikke knuffel,Philomien en Lau❤

  • 05 Januari 2020 - 20:50

    Christien:

    Prachtig Martin wat een groene bergen met prachtige begroeiing. Mooie vergmeren. Jij maakt geweldige wandelinfen dat je deze vergezichten met ons kunt delen. Heel fijn om mee te beleven. Liefs Christien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 01 Nov. 2019
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 6909

Voorgaande reizen:

26 November 2019 - 10 Maart 2020

Rondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: