Van Barrys Bay naar Twizel (Mt Cook) - Reisverslag uit Twizel, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Van Barrys Bay naar Twizel (Mt Cook) - Reisverslag uit Twizel, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Van Barrys Bay naar Twizel (Mt Cook)

Blijf op de hoogte en volg Martin

04 December 2019 | Nieuw Zeeland, Twizel

Het zit erop in Banks Peninsula, maar voor ik vertrek richting Mt Cook, maak ik nog even wat foto's van en rond de cottage, want het was echt een feest om hier te zijn en mijn indrukken hiervan wil ik jullie niet onthouden.

Om half 10 vertrek ik voor een rit van 327 km, waar ik uiteindelijk 6 uur voor nodig heb, mede door een lunch-stop.

Het is stralend weer bij mijn vertrek, maar dat verandert geleidelijk. De laatste 130 km van de route is bestempeld als scenic, maar door de toenemende regen blijft daarvan niet veel over, althans niet voor de camera.

Misschien dat ik dat later, op de terugweg, deels kan inhalen.

Aangekomen in Twizel, mijn uitvalsbasis voor bezoek aan Mt Cook, Lake Pukaki en wellicht ook Lake Tekapo, meld ik me op het Lake Ruataniwha Holiday Parek, waar ik gisteravond voor 2 nachten een cabin heb geboekt. Ik kom er al snel achter dat ik van het ene in het andere uiterste ben beland. De cabine is een soort van kubus, waar zowaar 4 slaapplaatsen in zijn en eerlijk gezegd zijn die goed verzorgd.

Het is ijskoud binnen en ik moet eerst opwarmen met een elektrisch "kacheltje". Dat lukt aardig.

De keuken en toiletten zijn op afstand, wat helaas betekent dat ik komende nacht, mocht het nodig zijn, door de plassen moet baden om naar het toilet te kunnen :white_frowning_face:.

De wifi hier is slecht, waardoor ik wel met mijn smartphone (4G) op internet kan, maar niet met mijn tablet. En daar staan mijn foto's op. Vandaar dat de foto's met vertraging zullen verschijnen.

We doen het ermee ... Geen keus.


  • 04 December 2019 - 13:30

    Philomien Van Weert:

    Hoi Martin.Wat een prachtige dingen maak je mee.Ik kan helaas niet alles volgen.Volgens de site waar ben jij nu.nl moet ik antwoorden in words en die zetten dan dat op jouw site.Ik weet niet hoe dat moet.Nu kan ik je wel een bericht sturen,maar ik kan geen fotos bekijken.Wens je een hele fijne dag.Het lezen van je verslagen vind ik ook al geweldig.Dikke knuffel,Philomien.

  • 04 December 2019 - 13:51

    Corrie Limpens:

    Het is iedere dag weer spannend, uit kijken naar wat je allemaal meemaakt. In die kubus kun je wel niet verdwalen. Doeiiiii, fijne nacht

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 01 Nov. 2019
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 6927

Voorgaande reizen:

26 November 2019 - 10 Maart 2020

Rondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: