Relaxte dag op weg naar Gisborne - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Relaxte dag op weg naar Gisborne - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Relaxte dag op weg naar Gisborne

Blijf op de hoogte en volg Martin

21 Februari 2020 | Nieuw Zeeland, Gisborne

Ik was eerst van plan nog iets in of rondom Napier te ondernemen, maar heb er vanmorgen voor gekozen op mijn gemak richting Gisborne te rijden en onderweg eventueel iets te doen.

Ik heb mijn auto 500 meter van de hostel geparkeerd en loop rond half twaalf met mijn bagage richting de parkeerplaats.

Gisborne ligt ruim 200 km noordelijk van Napier. Ik heb dus alle tijd om het rustig aan te doen. Op de eerste 100 km is niet echt iets bijzonders te beleven, al heb ik wel nog even ergens langs de kust enkele plaatjes van de zee geschoten.

In Wairoa maak ik een stop en geniet van een stuk heerlijke Carrot Wedge (worteltaart). Ik heb kort met de gedachte gespeeld naar Mahia Peninsula te gaan, maar het lijkt me beter daarvoor een hele dag uit te trekken. In plaats daarvan ga ik langs bij de Morere Hot Springs, wat volgens mijn reisgids zeer de moeite waard is. Ik kan me daar niet bij aansluiten. Ik ben niet in de pools gegaan, heb wel een korte wandeling gemaakt om ze te bekijken. Een deel is voorbehouden aan privé-gebruikers en over het geheel genomen maken de pools op mij weinig indruk.

Het varenbos verdient daarentegen veel waardering. Mijn idee om een langere wandeling te maken heb ik echter snel laten varen, omdat het aantal trappen op de korte wandeling voor mij al meer dan genoeg was.

In Gisborne aangekomen, loop ik naar de supermarkt, waarbij ik in het havengebied een grote groep jongeren in en rondom het water gadesla.

Een deel van hen staat op een oude spoorbrug die over het water loopt en af en toe springt er iemand naar beneden. Hierbij moet ik aan vroeger denken, toen we in Stein/Elsloo aan de Scharberg in het Julianakanaal gingen zwemmen en op passerende schepen klommen om er vervolgens vanaf te duiken.


  • 21 Februari 2020 - 21:54

    Anny:

    Hallo Martin,
    Het varen-bos, had op mij altijd een betoverende werking. Voelde me de vrouw onder de vrouwen van het bos. De varen-bos foto's zijn mooi.
    Liefs Anny

  • 21 Februari 2020 - 22:06

    Philomien Van Weert:

    Ja Martin.Dat weet ik ook nog heel goed.Soms zaten de jongens dan helemaal onder de smeer van die boten waar ze opklommen.Was een mooie tijd.
    Het varenbos is echt prachtig en de andere foto,s ook.
    Hier barst morgen de carnaval los.Zoiets zullen ze zover overzee wel niet kennen denk ik.
    Veel plezier verder.Tot morgen.Dikke knuffelXXX.

  • 25 Februari 2020 - 11:53

    Roos:

    Bliet allemaol sjwoan, geneet ummer weer van alles..xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 01 Nov. 2019
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 6924

Voorgaande reizen:

26 November 2019 - 10 Maart 2020

Rondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: