Cape Brett Track (Rakaumangamanga) - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Cape Brett Track (Rakaumangamanga) - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Cape Brett Track (Rakaumangamanga)

Blijf op de hoogte en volg Martin

15 Februari 2020 | Nieuw Zeeland, Paihia

Het programma voor vandaag is de laatste dagen en ook vanmorgen nog serieus aan aanpassingen onderhevig geweest.

Oorspronkelijk zouden Ingo en ik samen de Cape Brett Track doen van Rawhiti naar Cape Brett. Een zware wandeling van 16 km lang, waarvan de laatste 2,5 km als zeer moeilijk te boek staat. Afgelopen dagen hadden we al vastgesteld dat we het anders zouden doen. Ik zou alleen de laatste 2,5 km doen (met de watertaxi naar het tussenstation Deep Water Cove) en Ingo de hele wandeling en we zouden ons treffen bij Cape Brett.

Uiteindelijk hebben we ervoor gekozen dat ik me met de watertaxi vanuit Rawhiti bij Cape Brett heb laten afzetten en Ingo bij Deep Water Cove. Ik heb dus rustig bij Cape Brett zitten wachten op Ingo, die de laatste km's van de wandeling heeft gedaan. Na afloop heeft hij me verzekerd dat ik blij mag zijn met mijn keuze, omdat het echt heel zwaar was.

Om de watertaxi in Rawhiti te kunnen nemen zijn we van Paihia naar Opua gereden. Daar zijn we met de veerboot naar Okiato gevaren, vanwaar we naar Rawhiti zijn gereden. Om drie uur zijn we door de watertaxi weer opgepikt bij Cape Brett en afgezet in Rawhiti.

Het afzetten en oppikken bij Cape Brett was overigens geen sinecure. Omdat het water tegen de rotsen klotste, moest het juiste moment worden gekozen om van of aan boord te gaan, met het risico natte voeten op te lopen. Uiteindelijk is het echter allemaal naar wens verlopen.

Ook de tocht met de watertaxi was spannend, want de kapitein aan het roer "trapte stevig op het gas", waardoor we zo nu en dan van onze bank omhoog werden getild.

Het was dan misschien zwaar (voor Ingo dan wel :)) en spannend en enerverend aan boord van de taxi, maar ook vandaag weer overweldigend mooi. Op de terugweg naar Paihia hebben we ons in Russel beloond met een heerlijke pizza.

• 15 Februari 2020 - 13:06

Corrie Limpens:

Weer geweldige foto"s, en ein gooi conditie, eeder op zien eigen maneer, weer tevreje mit eine superdaag .samen aan de piza. Heeeeerlijk. Xxxxxx

• 15 Februari 2020 - 16:18

Loe:

Hoi Martin , wat ben je toch een prachtige reis aan het maken . Wat een geweldige natuur en zo groen . De verschillende kleuren en structuren van de bergen en de rotsen ,in een woord adembenemend ! Ook de steeds terugkerende bloeiende bloemen en de mooie stranden en het heldere water ,geweldig ! Geniet er nog maar van ! Groetjes aan Ingo en groetjes van ons Jutta en Loe

• 16 Februari 2020 - 11:47

Philomien Van Weert:

Hallo jullie tweetjes.Ik heb weer genoten van jullie prachtige foto,s en mooi reisverslag.Geniet lekker verder.
    Heerlijk aan de pizza.Smulen dan maar.Dikke knuffelXXX.

• 16 Februari 2020 - 15:47

Christien:

Hallo Martin, wat bijzonder om dit samen te kunnen en mogen doen met Ingo. Jullie maken zo mooie herinneringen. Wat een prachtige streek is dit, ruige kustlijnen. Geniet samen nog een paar dagen. Knuffel Chrisiten

• 25 Februari 2020 - 11:04

Roos:

Zwoa Sjwoan, adembenemend ...leuk Ingo weer te zeen, hae zuut good oet...doon mer de groetjes,

Knuffels xxx