Naar Paihia: Tutukaka Lighthouse en Woolleys Bay - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Naar Paihia: Tutukaka Lighthouse en Woolleys Bay - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Naar Paihia: Tutukaka Lighthouse en Woolleys Bay

Blijf op de hoogte en volg Martin

12 Februari 2020 | Nieuw Zeeland, Paihia

Whangarei zit er op, vandaag rijden we naar Paihia, aan de Bay of Islands. Daar zullen we vier nachten verblijven, als uitvalsbasis voor diverse activiteiten.

Onderweg naar Paihia maken we een stop bij Tutukaka Marina, vanwaar je naar het Tutukaka Lighthouse kunt wandelen. We maken een begin met de wandeling, maar komen er na een paar honderd meter achter dat we een kleine kuststrook/strand zouden moeten oversteken, maar dat gaat niet lukken, omdat het hoogtij is. Ik ben er niet rouwig om, want de eerste meters telden al meer traptreden dan me lief is. Dat doet niets af aan de prachtige beelden van de oceaan en rotspartijen.

We stoppen een tweede keer bij Woolleys Bay, waar we een prachtig strand voorgeschoteld krijgen. We zijn er zo van onder de indruk dat we zelfs een duik nemen in de oceaan.

De rest van de reis onderbreken we alleen nog om ergens langs de weg een hapje te eten: een soort van pannenkoeken met mossels.

• 12 Februari 2020 - 15:12

Anja:

Daar zou ik ook wel eens een duikje willen nemen !! Wauw ! XXX

• 12 Februari 2020 - 16:05

Ellen En Wim:

Heeeee Martin,
    we zijn nog steeds heel erg onder de indruk van dit geweldige land.
    Duidelijk is nu ook, dat jij ouwe man het zo goed volhoudt :)
    Van deze prachtige natuur en de hele dag in de buitenlucht krijg je heel veel energie.
    Samen met je zoon is het natuurlijk dubbel genieten. Heel veel plezier met het vervolgen van jullie rondreis.
    Hartelijke groeten!!

• 12 Februari 2020 - 16:21

Corrie Limpens:

Heerlijk, wat een prachtig water, en de rust wat je hier bij voelt. Geniet ervan.xxxx

• 12 Februari 2020 - 17:16

Philomien Van Weert:

Heeeerlijk.Wat een pracht.Dat is echt op en top genieten
    Dikke knuffelXxx.

• 17 Februari 2020 - 11:59

Christien:

Hallo Martin, daar kun je niet langslopen zonder een frisse duik te nemen. Niets mooiers! Geniet verder van die prachtige zee met zijn rotsen xx