Waitakere Ranges RP, beaches en wandelingen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Waitakere Ranges RP, beaches en wandelingen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Waitakere Ranges RP, beaches en wandelingen

Blijf op de hoogte en volg Martin

09 Februari 2020 | Nieuw Zeeland, Auckland

Ingo en ik waren het er enkele dagen geleden al over eens dat we vandaag zouden besteden aan een aantal activiteiten in en rondom de Waitakere Ranges.

Rond een uur of tien rijden we eerst naar een van de filialen van het autoverhuurbedrijf om te regelen dat Ingo als tweede bestuurder in de huurauto mag rijden.

Daarna gaat het richting Titirangi en het Arataki Visitor Center. Van daaruit loopt een scenic autoroute naar Piha.

In Piha aangekomen, maken we een korte wandeling omhoog naar Lion's Rock en vergapen we ons aan de schitterende beelden van Piha Beach.

Aansluitend rijden we naar het startpunt van de Kitekite Falls Walk, die ons naar genoemde waterval lijdt, een bezoek zeker waard.

Halverwege de dag vinden we dat koffie met een lekker gebakje niet misstaat. Dat nuttigen we in Café Piha.

Om half drie is het tijd voor een bezoek aan Karekare, met de Karekare Falls Walk en Karekare Beach. De wandeling naar de waterval kost niet meer dan 10 minuten. De falls zijn misschien iets minder indrukwekkend dan de Kitekite Falls, maar stellen evenmin teleur.

We lopen op ons gemak naar Karekare Beach, waar we genieten van de oceaan en de golven.

Laatste activiteit van de dag is de Arataki Nature Trail in de Waitakere Ranges, die start bij het Arataki Visitor Center. Tijdens deze boswandeling krijgen we een aantal grote Kauri bomen voorgeschoteld.

We zijn moe en voldaan. Het was een dag om in te lijsten.

• 09 Februari 2020 - 12:25

Anny:

Hoi Martin,
    Wat een mooie zomerse foto’s en jullie zitten er beidde goed in.
    Een goede nachtrus,
    Anny

• 09 Februari 2020 - 14:44

Corrie Limpens:

Wat een prachtige foto"s , weer een geweldig natuurgebied. En wat fijn SAMEN. Knuffel

• 09 Februari 2020 - 21:38

Philomien Van Weert:

Wat een adembenemende foto,s .Heerlijk om dat damen meen.Dikke knuffelXxx.Moot natuurlijk zi...samen

• 09 Februari 2020 - 21:40

Philomien Van Weert:

Moot zeen...om dat samen mee te maken.Hahaha.

• 10 Februari 2020 - 18:20

Jan Smeets:

Hallo Martin en Ingo,

Wat een prachtige foto,s , dat is toch genieten voor jullie beiden.
    Ingo is nog helemaal niets veranderd,hij ziet er goed en gezond uit.
    Blijf samen genieten van alles wat jullie nog voorgeschoteld krijgen.

Groetjes van Jan en Fieny