Relaxen in het Memorial Park - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Relaxen in het Memorial Park - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Relaxen in het Memorial Park

Blijf op de hoogte en volg Martin

02 Februari 2020 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Hamilton is de vierde grootste stad van Nieuw Zeeland, met een inwoneraantal van meer dan 160.000. De stad ligt aan de Waikato River, de langste rivier van het land. De grootte van de stad is, zo blijkt maar weer eens, geen maatstaf voor de aantrekkelijkheid. De Hamilton Gardens, die ik morgen wil bezoeken, staan hoog aangeschreven, maar veel meer kan men bij het Visitor Center niet ophoesten. De enige wandeling die men kan aanbieden loopt langs de rivier. Daarbij kun je de lengte zelf bepalen. Het schijnt een mooie wandeling te zijn, maar ik zie mij niet voor langere tijd langs een rivier wandelen :). Een uur heen en een uur terug vind ik prima en dat gaat morgen gebeuren i.v.m. mijn bezoek aan de tuinen.

Vanuit het Visitor Center loop ik een klein stuk langs de rivier om vervolgens de rivier over te steken naar het Memorial Park. Daar kijk ik eerst rustig rond, waarna ik een tijdlang op een bank in de zon ga zitten lezen en puzzelen. Ik voel al snel dat ik het daar vandaag bij zal laten. Op een gegeven moment loop ik terug richting de hostel, met het idee om onderweg ergens op een terras iets te drinken en te eten. Dat resulteert in een bezoek aan de StarBuks, waar ik me overgeef aan een paar zoetigheden.

Terug in de hostel, het is pas half vier, spreid ik mijn reisschema uit op tafel. Binnenkort ga ik Ingo ophalen op de luchthaven in Auckland en aangezien ik met mijn reis nog niet tot Auckland gevorderd ben, moet ik mijn plannen iets omgooien. Wat ik nu links laat liggen, zal ik stras alsnog oppakken.

Volgens mij vertoon ik vandaag enig recalcitrant gedrag m.b.t. mijn gebruikelijke eetpatroon, want ik heb besloten dat ik, na het afronden van dit verslag, bij de Turk om de hoek kebab of iets dergelijks tot me ga nemen.


  • 02 Februari 2020 - 09:19

    Corrie Limpens:

    Martin, heerlijk, ook de rust die je tussendoor neemt. Dat maakt jouw reis nog mooier, en kun je overal van genieten. En af en toe eens lekker genieten van het andere eten. Jamjam . Knuffel

  • 02 Februari 2020 - 16:07

    Roos:

    Prachtig die tuin en een keer lekkere kebab doet je goed...

    xxx Roos

  • 02 Februari 2020 - 18:08

    Jeu Frijns:

    Mooi Martin geniet ermaar van ga je nu volgen.Theo gaf me blog van jou..kiek uut en veel plezier.Jeu.

  • 02 Februari 2020 - 18:20

    Philomien Van Weert:

    Hallo hallo.Eens even wat anders eten kan je soms echt goed doen.Dan heb je dat gewoon even nodig.Geniet heerlijk verder v alle moois wat op je weg komt.Dikke knuffelXxx

  • 02 Februari 2020 - 19:43

    Anja:

    Ja ja...je mist gewoon onze regelmatige uitjes bij restaurantjes. ;) De griek staat geboekt voor 14 maart! Hahaha. Veel plezier XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 01 Nov. 2019
Verslag gelezen: 50
Totaal aantal bezoekers 6899

Voorgaande reizen:

26 November 2019 - 10 Maart 2020

Rondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: