Whanganui River Road naar Raetihi - Reisverslag uit Wanganui, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Whanganui River Road naar Raetihi - Reisverslag uit Wanganui, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Whanganui River Road naar Raetihi

Blijf op de hoogte en volg Martin

28 Januari 2020 | Nieuw Zeeland, Wanganui

Vanuit Whanganui kun je met de jetboat over de Whanganui River een dagtour maken naar de "Bridge to nowhere". Ik kies ervoor om mijn eigen dagtrip te maken met de auto langs de oever van de rivier. Ik wil tot Pipiriki rijden en dan terug, omdat de weg daar naar rechts buigt richting het Tongariro NP. Uiteindelijk verleng ik mijn rit met 20 km naar Raetihi ter wille van Matthew uit Nieuw Zeeland, die op bezoek gaat bij zijn ouders in Taupo. Het betekent wel dat er minder aandacht is voor het bekijken van de omgeving, maar daarvoor hebben we zo'n 2 uur onafgebroken een geanimeerd gesprek. Het bekijken van de omgeving maak ik op de terugreis meer dan goed.

Terug in Whanganui, ga ik een tweetal stranden bekijken, waarvan het eerste voor een groot deel bezaaid ligt met hout. Dat blijkt te zijn meegevoerd door de rivier en vervolgens door de zeestroming op het strand te worden gedumpt. Dichter bij het water ligt het strand er overigens mooi bij. Het tweede strand weet ik niet met de auto te bereiken, dus moet ik het met echte vergezichten doen. Dat maakt het soms alleen maar mooier.


  • 28 Januari 2020 - 20:23

    Philomien Van Weert:

    Hoi Martin.Ik heb gezien,dat niet alles wat ik opschrijf goed wordt weergegeven.Jammer.Ik vind alles zo adembenemend mooi.Zo sjiek wat je allemaal meemaakt.Dikke knuffelXxx

  • 29 Januari 2020 - 00:18

    Anny:

    Martin wat maak je toch mooie foto’s

  • 02 Februari 2020 - 22:40

    Roos:

    WAAAUW

    xxx Roos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 01 Nov. 2019
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 6936

Voorgaande reizen:

26 November 2019 - 10 Maart 2020

Rondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: