Rimutaka Incline Rail Trail - Reisverslag uit Featherston, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Rimutaka Incline Rail Trail - Reisverslag uit Featherston, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Rimutaka Incline Rail Trail

Blijf op de hoogte en volg Martin

24 Januari 2020 | Nieuw Zeeland, Featherston

Voor mijn begrip ben ik er vandaag vroeg bij. Om 10 voor 10 sta ik aan de start van de Rimutaka Incline Rail Trail, een gestaag stijgende wandeling van 7 km naar de Incline Summit. Het is geen uitermate zware wandeling, maar met een oplopende temperatuur naar 29 graden is het verstandig de inspanningen te beperken en vroeg in de middag weer terug te zijn aan het startpunt.

De wandeling loopt langs de Cross Creek en gaat door een drietal donkere tunnels, waar tot 1955 een eenbaans spoorlijn doorheen liep. Een zaklantaarn is hierbij handig. Ik doe het met mijn smartphone, die daarvoor achteraf gezien echter enigszins tekort schiet.

Daarnaast moet ik, om de Creek over te steken, ook tijdens deze wandeling een fraaie hangbrug nemen. Ter bemoediging is een bord geplaatst over de actuele staat van de brug. De tekst roept bij mij vragen op, maar het weerhoudt me niet van de brug gebruik te maken.

Het is een fraaie wandeling, met mooie vergezichten. Het middenstuk is minder inspirerend, door de lange brede paden, waar geen eind aan lijkt te komen, en het weinig veranderende beeld van de omgeving.

Om 10 voor 2 ben ik terug bij de auto. Ik wissel van schoenen en rijd naar Carterton, waar ik de komende drie nachten (opnieuw) zal verblijven. Tijdens het rijden merk ik dat ik moe ben. Ik ben dan ook blij wanneer ik in Carterton aankom en kan uitstappen.

Sinds een half uur en tot zondagnacht heb ik het huis voor mij alleen. Helaas mag ik geen party's houden, maar er schijnt in de buurt wel een Country-festival te zijn. Ik heb me voorgenomen morgen en overmorgen achterover te leunen en rust te nemen. Ik weet zelf ook nog niet wat dat precies gaat betekenen.


  • 24 Januari 2020 - 07:38

    Corrie Limpens:

    Geweldig, pas goed op jezelf, vooral zonder kniplamp, maar met een knipoog. Liefs

  • 24 Januari 2020 - 08:44

    Anny:

    Hallo Martin ,
    Je hebt geschreven in het begin van deze reis, welke arbeid je verricht om ons iedere dag te verrassen. Martin dit lukt je iedere dag.
    Maak er twee mooie dagen van.
    Liefs,
    Anny

  • 24 Januari 2020 - 22:21

    Philomien Van Weert:

    Ik sluit me helemaal aan bij wat Anny zegt.Een genot om met je mee te genieten.Dikke knuffelXxx.De foto,s zijn weer prachtig

  • 02 Februari 2020 - 15:25

    Roos:

    Fantastische natuur, ik ruik het bijna, haha heerlijk gewoon.
    Mooie fotoś en die brug? Mij niet gezien..

    xxxRoos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 01 Nov. 2019
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 6913

Voorgaande reizen:

26 November 2019 - 10 Maart 2020

Rondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: