Pukaha Mt. Bruce National Wildlife Centre - Reisverslag uit Featherston, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Pukaha Mt. Bruce National Wildlife Centre - Reisverslag uit Featherston, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Pukaha Mt. Bruce National Wildlife Centre

Blijf op de hoogte en volg Martin

23 Januari 2020 | Nieuw Zeeland, Featherston

Mijn oorspronkelijke plan om te gaan wandelen in de Waiohine Gorge in het Tararua Forest Park valt in duigen, als ik op weg er naartoe besluit om te keren, omdat de gravelweg, die eerst nog mooi egaal is, te diepe kuilen begint te vertonen. Gelukkig heb ik onderweg wel kunnen genieten van mooie natuur :).

Als alternatief rijd ik naar het Pukaha Mount Bruce National Wildlife Centre, een stuk noordelijk van Masterton, waar bedreigde vogelsoorten als de Noordereilandkiwi, de kokako en de kaka te zien zijn in nagebootst natuurlijk leefgebied. (ik ga er natuurlijk vanuit dat iedereen die dit leest, bekend is met genoemde vogels, vandaar dat ik enige toelichting achterwege laat :)) Wil je trouwens weten hoe de Bellbird (zie foto) aan zijn naam komt, kijk en luister dan eens op Youtube.

Er zitten inderdaad vogels in volières en deels in een vrijere vliegruimte, maar zoals in alle "dierentuinen" laten ze zich ook hier niet allemaal zien.

In een donkere gesloten ruimte zit een witte Noordereilandkiwi. De kiwi is namelijk een nachtdier. Hij is bovendien noga schuw. Foto's maken mag, maar zonder flits. Het lukt me zodoende niet een volwaardige foto te tonen, maar ik laat er toch een zien. Wil je weten hoe hij er echt uit ziet, dan verwijs ik je graag naar internet.

Interessant om te zien is ook het voeren van een groep zogenaamde Longfin eels, alen waarvan de mannetjes ongeveer een meter lang worden en de wijfjes twee meter.

Ter afsluiting van mijn bezoek aan het park maak ik de bush lookout walk van ruim 4 km.

Vanavond slaap ik in Featherston, om morgen voor 3 nachten terug te gaan naar Carterton. De eigenaresse van de accommodatie in Featherston heeft haar buurvrouw, een geboren Tsjechische, gevraagd mij te informeren over wandelmogelijkheden in de buurt. Dat is zo net gebeurd, dus kan ik morgen gaan wandelen i.p.v. vandaag.


  • 23 Januari 2020 - 19:41

    Corrie Limpens:

    Wat mooi, die vogels en de bloeiende natuur. Xxx

  • 23 Januari 2020 - 21:30

    Philomien Van Weert:

    Prachtig Martin.Op en top genieten.Dikke knuffelXxx

  • 02 Februari 2020 - 15:20

    Roos:

    Superknap wat jij allemaal doet, ik doe het je niet na, toppieeee hoor.
    Prachtige natuur trouwens zoals overal.

    xxx Roos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 01 Nov. 2019
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 6902

Voorgaande reizen:

26 November 2019 - 10 Maart 2020

Rondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: