Putangirua Pinnacles en Palliser Bay - Reisverslag uit Carterton, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Putangirua Pinnacles en Palliser Bay - Reisverslag uit Carterton, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Putangirua Pinnacles en Palliser Bay

Blijf op de hoogte en volg Martin

22 Januari 2020 | Nieuw Zeeland, Carterton

Zo'n 70 km zuidwaarts van Carterton, bij de zuidoostkust van het Noordereiland, kom ik langs de mysterieuze Putangirua Pinnacles. Via een wandeling van een half uur door een droogstaande rivierbedding kom ik bij reusachtige rotspieken, die in de afgelopen duizenden jaren zijn ontstaan door verwering van het zachte afzettingsgesteente. Het ziet er indrukwekkend en tegelijk ook zeer kwetsbaar uit.

Bijzonder is dat hier opnames zijn gemaakt voor de Lord of the Rings.

Van daaruit vervolg ik de kustlijn van Palliser Bay richting Cape Palliser, waar op een rots een fraai lighthouse staat, bereikbaar va een trap van 258 treden. Op de terugweg neem ik de tijd voor verkenning van de 30 km lange kustlijn van Palliser Bay. Er zijn mooie stranden en diverse plaatsen met rotspartijen, waar het krioelt van de zeehonden. Het lijkt soms alsof iemand bij warm weer een grote groep uitgelaten kinderen heeft losgelaten in een zwembad. Prachtig om te zien.

• 22 Januari 2020 - 20:45

Corrie Limpens:

Wat alweer een prachtig natuurgebied, en de hoeveelheid zeehonden. Heerlijk. Xxx

• 22 Januari 2020 - 21:40

Philomien Van Weert:

Wat maak je toch prachtige dingen mee.Zo mooi om met je mee te kunnen genieten.Dikke knuffelXxx

• 02 Februari 2020 - 15:16

Roos:

Indrukwekkend mooi, wat leuk die zeehonden en dat je op de plek bent geweest waar Lord of the rings is opgenomen, bijzonder.
    258 treden?, pfff ik loop ze niet op.
    Heel mooi weer..

Knuffel, Roos