Karori Wildlife Sanctuary en Rimutaka FP - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Karori Wildlife Sanctuary en Rimutaka FP - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Karori Wildlife Sanctuary en Rimutaka FP

Blijf op de hoogte en volg Martin

19 Januari 2020 | Nieuw Zeeland, Wellington

De dag begint regenachtig, met laaghangende bewolking en het zicht is nauwelijks meer dan 100 meter. Dat geeft me wat extra tijd om te bedenken wat ik ga ondernemen. Rond half 11, het miezert nog steeds en dat houdt ook aan tot een uur of twee, rijd ik richting het Karori Wildlife Sanctuary, een opvangcentrum en kweekvijver voor inheemse vogels. Er zijn ook tuatara's te zien, waarvan tot 10 jaar geleden werd gedacht dat ze al 200 jaar uitgestorven waren. In het park zijn verschillende wandelroutes uitgezet, van licht tot zwaar, zodat iedereen er aan zijn trekken kan komen. Ik vermaak me hier tot rond twee uur.

Het begint voorzichtig op te klaren en het lijkt me een goed idee om de rest van de dag nog een wandeling te maken in het Rimutaka Forest Park, bijna drie kwartier rijden hier vandaan. Ongewild heb ik me daarmee nog maar eens op de pijnbank gelegd. De wandeling die ik ga maken, heb ik thuis al van internet geplukt. Waarschijnlijk heb ik de beschrijving niet goed geïnterpreteerd en in elk geval te positief uitgelegd, maar een deel van de route is op de heenweg, een klim vanaf Catchpool Carpark naar Mt. McKerrow, wel heel erg pittig. Wanneer ik dat pittige deel eenmaal achter de rug heb, maak ik rechtsomkeert, omdat ik geen idee heb hoe ver het nog is naar de top en wil voorkomen dat ik te laat terug ben bij de auto en in het park zou kunnen worden opgesloten. Jammer maar helaas ... volgende keer beter!


  • 20 Januari 2020 - 20:08

    Roos:

    Heerlijk, rustgevend....genieten xxx

  • 20 Januari 2020 - 21:35

    Philomien Van Weert:

    Es ich de foto,s zeen ken ich allein mer zegge,dat ut waal de meuijte waerd waor om dich efkes te pijnigen.Wat een pracht

  • 20 Januari 2020 - 21:36

    Philomien Van Weert:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 01 Nov. 2019
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 6901

Voorgaande reizen:

26 November 2019 - 10 Maart 2020

Rondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: