Wandelen rond de Heaphy Track - Reisverslag uit Karamea, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Wandelen rond de Heaphy Track - Reisverslag uit Karamea, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Wandelen rond de Heaphy Track

Blijf op de hoogte en volg Martin

07 Januari 2020 | Nieuw Zeeland, Karamea

18 km noordelijk van Karamea langs de kust, bij Kohaihai, is het startpunt van de Heaphy Track. Deze track is ruim 78 km lang, een van de populairste meerdaagse wandelingen van Nieuw-Zeeland en de langste van de zogenaamde "Nine great walks". Ik ga vandaag enkele korte wandelingen maken rond en op de eerste kilometers van de track. Met de Zig Zag Track, de Nikau Palm Walk, de Scotts Hill Lookout Walk en de Scotts Beach Track, samen goed voor ongeveer 3 uur wandelplezier, krijg ik een goed beeld van de omgeving van de eerste kilometers van de grote track.

De wandelingen gaan veelal door bossen met nikau palmen en boomvarens, wat voor prachtige beelden zorgt. Er zijn uitzichten op de Tasmanzee, de Kohaihai rivier en op Scotts Beach. Scotts Beach vormt bovendien het verste punt van de wandeling. Ik ben niet echt een strandmens, maar hier heb ik genoten van de opkomende vloed, het mooie strand en het melkwitte schuim van de golven.

Na de wandeling hang ik nog even rond bij de parkeerplaats en camping en verruil ik mijn lange broek voor een korte, want de zon zorgt vandaag voor een prettige zomertemperatuur.

Ik voel me moe en besluit terug te gaan naar de lodge. Daar doe ik me te goed aan een pot groene thee met een flink stuk (puur) chocolade gebak.

Blijkbaar geeft me dat nieuwe energie: 10 minuten rijden vanaf de lodge is het beginpunt van de Big Rimu Tree Walk, een korte wandeling door geregenereerd woud bezaaid met nikau palmen. Het bos ligt er mooi bij. Hoogtepunt van de wandeling vormt echter het eindpunt. Hier staat een 36 meter hoge rimu boom, een altijd groene conifeer, van 2 meter doorsnede. De boom is naar schatting 1000 jaar oud en ontsnapte rond 1940 aan zijn einde door de kap van houthakkers.


  • 07 Januari 2020 - 12:14

    Anny:

    Hallo Martin,
    Ik kan je weer volgen, Super.
    De foto's zijn weer prachtig, wat ben je klein bij de boom.
    Je ziet dat hier weer een andere natuur is dan in het zuiden van het zuider eiland.
    Groetjes Anny

  • 07 Januari 2020 - 16:33

    Corrie Limpens:

    Wederom prachtige foto"s. Van een supermooi land. Wat fijn dat je nog zo goed kunt lopen. En dat je op tijd rust neemt, dat voel je zelf het beste. Ennnn dan is het ook genieten. Liefs

  • 08 Januari 2020 - 08:03

    Peter Golsteijn:

    Die natuur daar word je toch stil van en van zo'n boom al helemaal.

  • 08 Januari 2020 - 19:18

    Roos:

    Echt Geweldig, je ziet goed uit, mooie foto aan die boom...top !!

    liefs, Roos

  • 09 Januari 2020 - 12:37

    Christien:

    Die natuurfoto's wordt je nooit moe. En dat strand, zou ik uren kunnen zitten met het geluid van de golven. Prachtig die boom, staat goed bij jou. Neem je ook weleens rust?? Liefs Christien

  • 09 Januari 2020 - 14:17

    Philomien Van Weert:

    Hoi Martin.Ongelooflijk mooie natuur.Tegen de tijd ,dat je terug bent,kun je zo aan de kennedymars meedoen met zoveel wandelkilometers in de benen.
    Je ziet er top uit.Dikke knuffel,Philomien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 01 Nov. 2019
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 6907

Voorgaande reizen:

26 November 2019 - 10 Maart 2020

Rondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: