Van Wanaka naar Franz Josef Glacier - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Van Wanaka naar Franz Josef Glacier - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Van Wanaka naar Franz Josef Glacier

Blijf op de hoogte en volg Martin

29 December 2019 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

De jongeheren uit Horst, 21 en 22 jaar, die eergisteren zo vriendelijk waren voor mij een "beneden"bed vrij te maken, vertelden gisteravond dat ze vandaag 60 km noordwaarts zouden gaan om een tijd lang ergens bij mensen, tegen kost en inwoning, te gaan helpen bij het plukken van bessen en ander soort fruit. Ze vroegen zich af hoe daar al liftend te komen. Daarop heb ik hun aangeboden met mij mee te rijden, want hun reisdoel lag op de route naar Franz Josef. Dat vonden ze geweldig en vanmorgen na enig paswerk en herschikken is het ons gelukt alles in mijn relatief kleine Toyota te proppen en uiteindelijk is er ook nog plek over voor onszelf.

De reis verloopt voorspoedig, al kost het wat zoekwerk om de plaats van bestemming voor de fruitplukkers te vinden.

Daarna vervolg ik mijn weg naar Franz Josef, die via de Haast Pass en Haast loopt. Onderweg zijn er enkele plekken die interessant genoeg zijn om halt te houden en eventueel een stuk te lopen.

Vooral boven Haast, langs de westkust, moet ik meermaals mijn vaart minderen i.v.m. wegversmallingen en -vernieuwingen i.v.m. herstelwerkzaamheden n.a.v. de wateroverlast van een paar weken terug, waarbij grote stukken weg werden weggeslagen.

Het Rainforest Retreat, mijn onderkomen voor de komende 4 dagen en dus ook de plek waar ik de jaarwisseling ga meemaken, blijkt een holiday park te zijn, maar dan wel een met uitstekende faciliteiten, waaronder bijvoorbeeld een sauna en een restaurant en bar.

Groot verschil met Wanaka, ook voor de komende dagen, vormt het weer. Het is hier zo'n 7 graden kouder en vandaag wordt de avond gevuld met regen. Geen probleem natuurlijk, want wat vandaag valt, kan morgen niet meer vallen, toch?

Ik ga hier een paar mooie dagen en een speciale jaarwisseling beleven!


  • 29 December 2019 - 23:11

    Corrie Limpens:

    Wat heerlijk voor je. Je hebt het goed aan staan. Laat je maar lekker verwennen. Doeiiiiii
    ..

  • 30 December 2019 - 01:57

    Sebastian Pérez Brun:

    Hi Martin, wish you a happy New year and the best wishes for you, for more trips and excellent pictures and stories! Cheers

  • 30 December 2019 - 20:56

    Philomien Van Weert:

    Hallo Martin.Wat maaks te toch leuke denger mit.Ken mich veurstelle ,dat die jonges hjel blie waore.
    En sjiek ,dat dich un paar heerlijke daag te wachte staon.Al zin ze natuurlijk allemaol schwaon.Weer mooie foto,s.Dikke knuffel,Philomien.

  • 03 Januari 2020 - 22:12

    Roos:

    Prachtig ❤❤❤

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 01 Nov. 2019
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 6916

Voorgaande reizen:

26 November 2019 - 10 Maart 2020

Rondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: