Nature Cruise Milford Sound - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Nature Cruise Milford Sound - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Nature Cruise Milford Sound

21 December 2019 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Om 9 uur stap ik in de auto voor mijn rit van vandaag naar MIlford Sound, waar ik een Nature Cruise ga maken.

Het grootste deel van de route heb ik eergisteren al gedaan ("Het achtste wereldwonder"), vandaag dus de hele route, nu met mooi weer.

Onderweg maak ik zoals gebruikelijk, gepland of onverwacht, op een aantal plekken tijd voor het maken van foto's en soms voor een korte wandeling. Zo maak ik een tweede stop bij de Mirror Lakes en neem ik extra tijd voor Lake Gunn, de waterval van de rivier The Chasm, de Foreshore Walk bij Milford Sound en een fotoshoot in de Hollyford Valley.

Het merendeel van mijn tijd en aandacht gaat uiteraard uit naar de cruise in de Milford Sound van 2 uur en 15 minuten, een prachtige en indrukwekkende ervaring.

Ik had nog in gedachten om na afloop van de cruise ook nog de Key Summit Track (3 uur heen en terug) te doen, maar dat heb ik uiteindelijk toch maar achterwege gelaten. Het schijnt een van de mooiste wandelingen in dit gebied te zijn, die ik twee dagen terug moest laten schieten i.v.m. het slechte weer. Het zou vandaag echter te veel van het goede zijn geweest.

• 22 December 2019 - 09:04

Ohh martin, wat schitterend, dat ste dat zwa van kort bie keins bewoonjere. Prachtig. Doe hubs neet veur niks veur dit lend gekouse. Dao keine veer op aafstend nog van mitgeniete xxx

• 22 December 2019 - 22:34

Hoi Martin.In ein woord...fantastisch.Dat is ech genete van de vaovenste plank.Superbe

• 22 December 2019 - 22:39

Hoi Martin.In. ein woord..fantastisch.Wat un genot om te genete van deze schitterende natuur.
    Wat is de waereld toch schwaon..Dit is ech genete ten top.