Stewart Island en Ulva Island - Reisverslag uit Stewart Island, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Stewart Island en Ulva Island - Reisverslag uit Stewart Island, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Stewart Island en Ulva Island

Blijf op de hoogte en volg Martin

17 December 2019 | Nieuw Zeeland, Stewart Island

Tegen alle goed bedoelde voorspellingen in, blijft het vandaag de hele dag droog met veel zon en dat vind ik fijn.

Ik begin de dag met een wandeling naar Bathing Beach en van daaruit via Butterfield Beach naar "Moturau Moana", de native gardens van het eiland. De stranden zijn mooi, de gardens klein en ongerept.

Na de middag laat ik me met de boot overbrengen naar Ulva Island, een van de aanraders hier. Het is de Nieuw-Zeelandse overheid gelukt het eiland vrij te maken van alle uitheemse roofdieren, zoals possums en ratten, die een bedreiging vormen voor de flora en inheemse vogelsoorten. Daarna zijn er verschillende bedreigde vogelsoorten uitgezet. Het eiland is dan ook een zeer geschikte plek om diverse inheemse vogels te kunnen spotten.

Na een wandeling van 2 uur, waarbij ik inderdaad enkele bijzondere exemplaren voor de camera mag begroeten, laat ik me terugbrengen naar Stewart Island, waar ik me in de vroege avond laat verwennen met een lekkere maaltijd in het plaatselijke restaurant.

Op Stewart Island wonen overigens ruim 350 mensen, waarvan ca. 65% niet permanent.

Ulva Island is een van de vele kleinere, onbewoonde eilanden in de buurt.


  • 19 December 2019 - 09:01

    Corrie Limpens:

    Wat heerlijk, de zon doet je zeker goed. Wat een mooie natuur. Zo,n klein eiland , maar zo mooi. Met maar 350 bewoonde mensen , is het daar waarschijnlijk ook vrij rustig. Genieten. Xxx

  • 19 December 2019 - 18:18

    Wim Esser:

    Geweldig land, dat nog steeds op mijn vakantielijstje staat. Hopelijk kunnen we (Nilda en ik), na een tussenstop op de Filippijnen, ooit een keertje doorvliegen. Maar dan moet ik wel wat meer vrije dagen hebben

  • 20 December 2019 - 20:04

    Philomien Van Weert:

    Wat een prachtige natuur.En fijn,dat het weer meewerkt.Ik heb genoten van de foto,s.Geniet maar heerlijk van al dat moois.Dikke knuffel,Philomienxxx

  • 23 December 2019 - 21:14

    Roos:

    Fantastisch om te zien, heerlijk...xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 01 Nov. 2019
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 6929

Voorgaande reizen:

26 November 2019 - 10 Maart 2020

Rondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: