Dunedin: Larnach Castle en Botanic Gardens - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Dunedin: Larnach Castle en Botanic Gardens - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Dunedin: Larnach Castle en Botanic Gardens

Blijf op de hoogte en volg Martin

09 December 2019 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Bij mijn rondrit op Otago Peninsula van eergisteren is een bezoek aan Larnach Castle niet aan bod gekomen. Dat ga ik vandaag inhalen.

Het kasteel is voor mijn begrip niet zo bijzonder, maar het uitzicht vanaf de toren mag er zijn. In vrijwel alle richtingen zijn er prachtige vergezichten, ik zal proberen een uitgebreide herhaling van de plaatjes van afgelopen dagen bij dit verslag te vermijden.

De tuinen rondom het kasteel vind ik bijzonder mooi. Er staan veel bloemen in bloei en de tuinen zijn mooi aangelegd en goed verzorgd.

Als ik genoeg gezien heb, rijd ik terug naar Dunedin voor een bezoek aan de 65 ha grote Dunedin Botanic Gardens (alsof één tuin per dag niet voldoende is :)). Het lukt me niet de hele tuin te doorkruisen, misschien ook omdat ik er al een achter de rug heb.

Er staan veel oude, kolossale bomen en er zijn tuinen uit verschillende windstreken aangelegd.

Na anderhalf uur houd ik het voor gezien en ga richting de supermarkt. Daar kom ik erachter dat een aantal schappen half leeg is. Dit blijkt het gevolg te zijn van het zeer slechte weer, met name aan de westkust van het Zuidereiland, met overstromingen als gevolg, waardoor wegen noodgedwongen zijn afgesloten en het vrachtvervoer stagneert.

Later hoor ik dat er op White Island, een onbewoond eiland van Nieuw-Zeeland, een vulkaanuitbarsting is geweest met dodelijke slachtoffers.

Dunedin ga ik achter me laten. Morgen ga ik op weg naar Owaka, 100 km zuidelijk aan de zuid-oostkust. Het is me goed bevallen hier. Ook in de Hostel was het aangenaam om te verblijven, omdat er veel onderlinge contacten waren tussen de gasten en dat is natuurlijk prettig als je alleen reist.


  • 08 December 2019 - 19:49

    Til Smeets:

    Geweldig Martin en dat zo in je eentje,Geniet er maar heerlijk van!!

  • 09 December 2019 - 11:49

    Kitty Frenken :

    Wat een prachtige tuin. Mogen meegenieten van de mooie foto’s.



    Groetjes kitty

  • 09 December 2019 - 11:55

    Corrie Limpens:

    Opnieuw prachtige foto"s .

    Schitterend , en die bloemenpracht.
    Ook zo fijn dat je steeds weer met leuke mensen in contact komt.
    Geniet ervan. Xx


  • 09 December 2019 - 17:10

    Philomien Van Weert:

    Hoi Martin.Wat een supermooie foto,s.Er was gisteren een vriend van Lau hier en die is ook al een paar keer in Nieuw zeeland geweest.Hij was er ook vol lof over.Ik heb hem wat foto,s van jou laten zien en hij genoot er zichtbaar van.De uitzichten die je gemaakt hebt zijn fantastisch.Geniet maar heerlijk verder.Leuk dat je zulke aardige mensen hebt ontmoet.Dikke knuffel,Philomien❤

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 01 Nov. 2019
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 6905

Voorgaande reizen:

26 November 2019 - 10 Maart 2020

Rondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: