Otago Peninsula: pinguïns, pelsrobben en meer - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Otago Peninsula: pinguïns, pelsrobben en meer - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Otago Peninsula: pinguïns, pelsrobben en meer

Blijf op de hoogte en volg Martin

07 December 2019 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Omdat de weersvoorspelling voor morgen minder is, ga ik vandaag het schiereiland Otago verkennen en bewaar ik Dunedin voor de zondag.

Het is zonnig met wolken en zo'n 22 graden, mooi weer voor natuurverkennende activiteiten. De dag begint met een bezoek aan de Glenfalloch Woodland Garden, een speels aangelegde tuin die deels opnieuw wordt ingericht. Daarna staat het New Zeeland Marine Studies Centre and Aquarium op het programma, maar dat blijkt er helaas niet meer te zijn.

Er zijn genoeg alternatieven: op het uiterste puntje van Otago ligt Taiaroa Head, waar mogelijk albatrossen te zien zijn. Ik besluit af te zien van een "guided albatrossen-tour", wat achteraf gezien, naar ik verneem een goede keuze blijkt te zijn geweest. Het gebouw ter plekke wordt omringd door meeuwen (deels met jongen), die luidruchtig aandacht opeisen. Vlakbij op de rotsen bij Pilot Beach laten zich enkele pelsrobben zien. Na een tijdje op een bank te hebben genoten van de zon, meld ik me enkele kilometers verderop bij Penguin Place voor een rondleiding. Hier kunnen via een uniek stelsel van verborgen observatieposten en tunnels zeldzame geeloog-pinguïns in het wild worden gezien. Het is een interessante rondleiding met positief resultaat. We krijgen per toeval zelfs nog een aantal spelende pelsrobben voorgeschoteld.

Ook op deze dag is het autorijden met sightseeing op zichzelf al een feest, gezien de vele indrukwekkende vergezichten, waarbij het Canterbury-landschap overigens mooie herinneringen uit 2007 aan mijn bezoek aan Tasmanië oproept. Ik moet dan ook vaak uit de auto om een en ander vast te leggen.

• 07 December 2019 - 23:18

Anja:

Prachtige foto's weer. Wat een schitterende reisbestemming heb je gekozen. Hier begint het langzaamaan af en toe echt te winteren. Ruiten krabben en gladde wegen. Sinterklaas heeft het land verlaten en de kerstboomjacht is begonnen. :) Greetz uit Brommelen. XXX

• 07 December 2019 - 23:38

Corrie Limpens:

Ja martin, precies zoals anja het zegt, geweldig. Wat een prachtige foto"s. Je hebt een geweldig land uitgekozen. Genieten van heel veel moois. Groetjes corrie en henk xx

• 08 December 2019 - 18:12

Philomien Van Weert:

Hoi Martin.Wat een magnifique foto,s.Prachtig land.We genieten met je mee.Dikke knuffel,Philomien.