Hooker Valley Track valt in het water - Reisverslag uit Twizel, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Hooker Valley Track valt in het water - Reisverslag uit Twizel, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Hooker Valley Track valt in het water

Blijf op de hoogte en volg Martin

05 December 2019 | Nieuw Zeeland, Twizel

Gisteren aangekomen in Twizel, als uitvalsbasis voor Aoraki Mt Cook National Park, verheug ik me voor vandaag op de Hooker Valley Track, op internet genoemd als de mooiste korte dagwandeling van Nieuw-Zeeland.

Bij mijn vertrek, rond half 9, is het stralend zomerweer en het ziet er dus goed uit. Maar schijn bedriegt, want hoe dichter ik Mt Cook nader, hoe meer wolken en later ook regen ervoor in de plaats komt.

Na 60 km ben ik ter plekke. Het regent vrij stevig en het is nauwelijks 10 graden. Ik heb zo mijn twijfels, maar net als veel andere diehards ga ik van start, warm en met regenjack gekleed.

Ik merk al snel dat het gekkenwerk is, na een kwartier ben ik al koud en flink doorweekt en besluit ik de pijp aan Maarten te geven en terug te keren.

Wanneer ik met droge kleren in de auto zit, ben ik blij dat ik ten halve gekeerd ben.

Jammer natuurlijk, want het zou een hoogtepunt worden ... Maar mijn besluit opende de deur voor andere keuzes, waarvoor anders weinig ruimte zou zijn geweest. Vanmiddag heb ik Lake Pukaki bezocht en daarna meerdere uren tijd gemaakt voor Lake Tekapo, zo'n 55 km terug op de route hierheen. Dat dit een waardige vervanger was voor de wandeling, maken de foto's denk ik meer dan duidelijk (morgen of overmorgen zal ik ze toevoegen).

Vanavond voor het eerst een vegaburger gegeten in het restaurant "Ministry of Works, Bar & Eatery", mooie naam, toch?

Ik werd eerder deze week trouwens verrast toen ik een fooi gaf in een restaurant en de serveerster verbaasd reageerde dat fooi in Nieuw-Zeeland niet gebruikelijk is. Tot nu toe is zij de enige van wie ik dat heb gehoord (en ik ben niet gestopt met fooi geven :wink:).

Overigens ga ik morgen op weg naar Dunedin, waar ik om te beginnen voor 2 nachten heb gereserveerd, en wil ik op een later moment mogelijk alsnog naar Mt Cook gaan voor genoemde track, e.e.a. afhankelijk van het reisverloop en het weer.


  • 05 December 2019 - 11:01

    Corrie Limpens:

    Zo zie je maar weer, dat planningen niet altijd lopen, zoals je dat wilt.
    Dat is ook weer het schitterende aan deze wereldreis. Je bent heel goed voorbereid, en zo ging je nu ergens heen, waar je anders misschien geen tijd voor had. Super. Veel plezier.

  • 05 December 2019 - 16:29

    Philomien Van Weert:

    Hoi Martin.Wel jammer dat het zo gelopen is,maar ook weer fijn dat je nu meer tijd had voor andere dingen.Volgende keer beter moet je maar denken.Ik kijk uit naar je foto,s.Veel plezier verder.Dikke knuffel,Philomien

  • 05 December 2019 - 22:25

    Anja:

    Toch weer wat nieuws op je pad gekomen. Fijn dat je zo makkelijk kunt schakelen. Sinterklaas was aan de deur bij je maar ik had uit voorzorg een briefje voor hem achtergelaten dat hij de cadeautjes hier kon afgeven. Dat heeft hij gedaan. Fijn zo een man! :) hahaha. XXX Anja.

  • 06 December 2019 - 21:40

    Anny:

    Hoi Martin,
    Fijn om te lezen dat je dag niet in water valt als het regent, de meren die je benoemt zij inderdaad prachtig.
    Soms krijg ik een her beleving en dat is fijn.
    Groetjes,
    Anny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 01 Nov. 2019
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 6939

Voorgaande reizen:

26 November 2019 - 10 Maart 2020

Rondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: