Banks Peninsula stelt niet teleur - Reisverslag uit Barrys Bay, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Banks Peninsula stelt niet teleur - Reisverslag uit Barrys Bay, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Banks Peninsula stelt niet teleur

01 December 2019 | Nieuw Zeeland, Barrys Bay

Op weg naar mijn volgende onderkomen, in Halfmoon Cottage (Barrys Bay, Akaroa), vormt een tussenstop op een uitzichtpunt een voorbode op wat me te wachten staat. Mooie vergezichten nodigen uit om Banks verder te gaan verkennen.

Bij aankomst in de cottage word ik bijzonder vriendelijk ontvangen door Cor, afkomstig uit Haelen, die sinds vijf jaar met zijn vrouw Margot (uit Maastricht) deze cottage drijft. Cor leidt me rond in de cottage, werkelijk een juweeltje, en doet suggesties voor mogelijke activiteiten op het schiereiland.

Na rustig intrek te hebben genomen, ga ik in de middag op pad voor een korte wandeling in de buurt. Ik word niet teleurgesteld ... hiervoor ben ik onder andere naar Nieuw-Zeeland gekomen. Los van de schitterende omgeving, krijg ik onderweg gezelschap van een groep kippen, die waarschijnlijk menen dat bij mij iets te halen valt. Omdat ik volhard in mijn wandeling, haken ze op een gegeven moment weer af.

De wandeling eindigt op de top van een heuvel. Na nog een aantal foto's te hebben gemaakt, neem ik rustig de tijd voor een appel en een muesli-reep en voor het lezen van een hoofdstuk uit het boek "Duizend dagen in China" van Bettine Vriesekoop (op mijn E-reader). In mijn ogen misschien geen literair hoogstandje, maar zeker wel fascinerend om te lezen.

Op de terugweg naar de cottage bedenk ik dat me de komende dagen nog mooie dingen te wachten staan.

Het is trouwens leuk om steeds weer nieuwe, enthousiaste mensen te ontmoeten. In de cottage verblijven op dit moment bijvoorbeeld twee vrouwen uit Nieuw-Zeeland, waarvan er een afkomstig is uit Amsterdam, een vrouw uit Zwitserland en nog twee jongere dames, een uit Groningen en een uit Lyon, die allebei Nieuw-Zeeland voor een aantal weken hebben verkozen boven het samenzijn met hun vriend. En tijdens de wandeling liep ik twee Amerikanen uit Californië tegen het lijf, die net als ik verrukt waren over de natuur.

• 01 December 2019 - 11:57

Wat een mooi verslag. Ik geniet ervan onder het lezen.
    Zo fijn dat je leuke mensen tegenkomt. En vooral dat het je goed doet.
    Super, de prachtige natuur. Genieten xxx

• 01 December 2019 - 21:06

Hoi Martin
    Wat enig o. Dit allemaol te bekieke.
    Zo sjiek ,dats te zulke aardige luuj hubs ontmoet.Wat un prachtig land.
    Heerlijk genete.

Dikke knuffel,Philomien.

• 01 December 2019 - 21:47

Ruud:

Mooi mooi mooi!

• 02 December 2019 - 11:41

Christien:

Heerlijk Martin om in deze natuur te mogen zijn. Wat een ruimte ne vrijheid. Geniet ervan xx