Zachte landing in Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Zachte landing in Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Zachte landing in Christchurch

Blijf op de hoogte en volg Martin

28 November 2019 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Maandagmiddag afgereisd naar Schiphol, donderdagmorgen aangekomen in Christchurch, na 23 uur vliegen, 10 uur wachten met overstappen en bovendien in een andere tijdzone (12 uur later dan in Nederland).

Mooie Toyata Corolla automaat gehuurd, waarmee ik binnen een half uur bij het parkeren tegenover de hostel met het linker voorwiel tegen de stoeprand reed, een herkenbaar euvel uit vorige ervaringen met links rijden. Flinke schrammen op het wiel, daar zal de verhuurder niet blij van worden.

Na aankomst in de hostel kon ik nog niet in mijn kamer. Korte broek en polo aan en te voet richting de Botanic Gardens, volgens mijn reisgids een van de mooiste ter wereld. Het was zeker de moeite waard, echter helaas 3 weken te laat (aldus een tuinman) om nog te kunnen genieten van een veelheid aan bloemen. Na een klein uur in een stekende zon had ik er genoeg van en heb ik ergens bij Vodafone voorzieningen getroffen om te kunnen bellen en internetten.

Ten slotte wat fruit en groente gekocht in de supermarkt en terug naar de hostel gelopen, waar ik inmiddels wel terecht kon.

Raar eigenlijk :), maar na meer dan 48 uur nauwelijks te hebben geslapen, bleek ik total loss te zijn en wilde ik nog maar één ding .... languit onderuit en slapen. Na een kleine 4 uur werd ik wakker en was het tijd voor het avondeten. Vanavond een beetje op tijd naar bed om nieuwe energie te tanken voor de komende dagen.


  • 28 November 2019 - 11:16

    Ellen En Wim:

    Hallo Martin,

    Heel logisch dat je jouw lichamelijke tijdsklok nog moet instellen. Maar gelukkig is de reis goed verlopen. Jammer dat net de mooiste periode van de Botanische tuin al geweest is. Wij kijken uit op een druilerige donderdagmorgen naar je volgende zonnige reisverslag:)..

    Veel plezier!!

  • 28 November 2019 - 11:55

    Corrie Limpens:

    Hoi martin, heel begrijpelijk die vermoeidheid.
    Morgen fit op, en gaan genieten van het moois daar.

  • 28 November 2019 - 13:06

    Ineke Gulpen:

    Ja , Martin even wennen aan het tijdsverschil, het onvoldoende slapen, het links rijden en ….het mooie weer.
    Mooie foto's van de natuur.
    Wat het accidentje met de auto betreft, ik las laatst: Als ongeluk in een klein hoekje zit zit geluk overal!!

  • 28 November 2019 - 15:23

    Philomien Van Weert:

    Hoi Martin,Fijn dat je goed bent aangekomen.Die vermoeidheid is wel te begrijpen..Rust maar lekker uit en dan verder genieten.
    Dikke knuffel,Philomien.

  • 28 November 2019 - 22:09

    Anny:

    Hallo Martin,
    Daar zijn we dan op het Zuidereiland en wennen met alles. Ik denk dat de schrammen op het voorwiel wel meevalt. 10 uur wachten met overstappen was toch niet gepland, ik dacht 1 uur.
    Een vraag lopen jullie met de tijd vooruit?
    Hier is het nu 28-11 22.00, is het bij jou dan 29- 11 10.00?
    Als ik het goed heb start nu bij jou een nieuwe dag vol avontuur, ontdekken en beleven.
    Hopelijk heb je een goede nachtrust gehad.
    Martin tot de volgende keer,
    Anny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 01 Nov. 2019
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 6908

Voorgaande reizen:

26 November 2019 - 10 Maart 2020

Rondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: